Ner mot hamnen

En vanlig tisdag fördrevs med tvätt och långpromenad. Från mitt hem kan jag följa Nissans östra strand ner mot hamnen och svänga runt järnvägens nedre del för att ta mig mot högskolan.
Hamnen är ett ställe som lätt får underliga rykten om sig. Platsen bara ligger där och man tänker inte så mycket på vad som försiggår där nere. När jag idag vandrade igenom en bit av området insåg jag hur ofantligt stort det är! Kanske har ni sett småbåtshamnen och kollat ut över silosarna på andra sidan, men inte fortsatt tanken utmed stranden och insett hur lång till är bort till Östra stranden och att sträckan dit faktiskt består av det vi kallar för "Hamnen". Det finns till och med ett stort nät av gator där ute samt olika benämningar på hamnens tilläggsplatser.
Egentligen är det på något sätt en lite romantisk vandring ut med alla lagerlokaler och industrikomplex som visar sina konturer mot himlens mörknande.
 Nissan


Hösten är på ingång och jag är inte den som vill agera glädjedödare, men realisten i mig tvingar fram denna bild av hur det ser ut i mars månad. Halmstad finns faktiskt på vintern också fastän det inte verkar som det i alla informationsbroschyrer...

/Elin


Kommentarer
Postat av: Micke

Men Elin, inte är hösten på ingång. Visst är det ostabilt väder nu, men jag tror på värme och sol ända in i slutet på september! Jag vill ju bada i havet!

2006-08-23 @ 09:44:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback