Skrivlust?!

Fick ett mail häromdagen av en stressad chefsredaktör där jag fick veta att vi var tvungna att fixa ihop ett nytt nummer av Motvinden. Numret ska tydligen landa i studenternas brevlådor redan i mitten av september, men då hela redaktionen gått på sommarlov och terminen inte börjar förrän i slutet av augusti ser det lite stressigt ut. Ett annat dilemma är ju att skribenterna som var aktiva förra terminen kanske inte alls är intresserade i år (och om så är fallet så finns det ju ingen studenttidning).


Mailet resulterade i alla fall i att jag ska försöka fixa ihop lite artiklar och känner någon annan att denne är dösugen på att skriva lite schyssta fakta, gräva efter lite skelett i skolans garderober eller helt enkelt bara recensera en bok så tycker jag att denna någon ska klicka
här för att få lite mer info.

/Elin



På tal om något helt annat...Jag har hört att danskarna är bland de lyckligaste människorna. De ska tydligen ha ett väldigt lågt självmordsantal varje år, men dör å andra sidan förhållandevis tidigt. Kanske har det att göra med att de verkar äta väldigt mycket fet och ohälsosam mat, röker mycket och dricker mycket öl. De kanske resonerar som så att de inte har tid för depressioner för livet är ändå så kort?! Man ska alltså passa på att njuta en kort tid istället för att ha tråkigt en lång tid...?(ska tillägga att mina källor för ovanstående resonemang är inte helt tillförlitliga, men ändå intressanta och tänkvärda)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback