Isbana i centrum

I morgon kl 18:00 öppnar den nybyggda isbanan på Stora torg. Schysst initiativ tycker jag då sådana här möjligheter till att idrotta mitt i centrum kan gagna synen på idrott och hälsa i vårt samhälle. Funderar på att kanske låna ett par grillor och ta några skär längs sydvästra delen av torget. Placeringen av isbanan är troligtvis inte direkt tilltalande för nybörjare som till skillnad mot mig inte gillar att stå i centrum (i dubbel bemärkelse). Men det finns säkerligen fler isbanor i Halmstad. Isbanor i all ära, men det som enligt mig verkligen frambringar en härlig frihetskänsla är när man glider fram på en isbelagd insjö mitt i naturen! Men med tanke på det milda vädret får jag allt vänta med detta...

Vår hemmamatch i lördags mot BF Bosna från Landskrona blev pga av domarbrist flyttad tills nu på onsdag. Applåder till er som hade begett er till Högskolehallen för att ge oss ert stöd och jag hoppas innerligt att ni återvänder på onsdag kl 20:00. Givetvis uppmanar jag alla andra att infinna er på plats på onsdag. Höstens sista hemmamatch kan mycket väl komma att avgöra vår existens i div 2 till våren.

Bring It!


/Micke

PS. Håller tummarna för att de bygger en streetbasketplan på Stora torg till sommaren! DS.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback