DJ

Halmstads musikutbud vad gäller dansant pop på klubb är begränsad. Jag & mina vänner brukar hänga på B&B när de har Midnight rock och schlagern ligger undangömd i garderoben. Inget ont om schlager, då detta verkligen är dansant, men ibland vill man ha lite variation. För att återgå till ämnet så njuter jag då och då av rock ' n roll ute på klubb här i stan, men egentligen är jag ett riktigt popsnöre (japp, converse, randig tröja och vitt skärp finns i min garderob).
Mitt intresse för att få folk glada och dansande har sträckt sig så långt som till DJ-båset på Studentkårens  schyssta pub. Efter att ha besökt både Hultan och Roskilde denna sommar så har jag huvudet fullt av musik som bara vill ut, ut, ut och sätta sig i benen på studenterna.


  (så här kul kan man ha på festival!) 

Att jobba en pubkväll är verkligen helkul! Massa folk som ger sin tid för att andra ska ha kul och dessutom får man lära känna schyssta människor att ha kul med på de kvällar man inte jobbar. Men tro nu inte att jag är värsta kunniga musikmänniskan, verkligen inte! Det handlar nog bara om att ha ett intresse och ha kul när man stå där inne vid skivspelarna och ska välja skivor. Ska erkänna att det var ganska läskigt första gången man testa att vara DJ, man är ju ganska utsatt och råkar det bli tyst (sladdar åker faktiskt ur sina kontakter ibland) kollar alla åt ens håll. Och då gäller det att bara le och slänga på nån låt som man vet att ALLA gillar!

DJ Elin


Fast ibland när man killar in till baren under en jobbkväll blir man sugen på att ställa sig där och slänga ihop någon cool drink, för kanske är det inte lärare utan bartender jag ska bli? Men i så fall måste jag öva och kolla läget i baren någon av pubkvällarna...och det är ju bara att snacka med barmästaren (den som har hand om baren på puben) så kan man få vara med.
Schysst va?!






Frågan är om man kan ha ett coolare namn än The Strokes sångare? Julian Casablancas

Kommentarer
Postat av: Stig

Onekligen coolt namn, speciellt för en som heter något så o coolt som Stig Perttu. Men i mitt jobb som internationell handläggare på skolan får jag se en hel del kreativa varianter på mitt namn. Talade med en student på en knastrig telefon och uppmanade honom att skicka ett mail istället. Efter att mödosamt bokstaverat Stig Perttu kom ett mail med inledningen:
Dear mr Speed Castle...."
Det är minst lika mycket rock'n'roll som Julian casablancas!!!

2006-08-03 @ 15:52:57
Postat av: Elin

Wow, fantasin har ju inga gränser! Jag själv har ju inte något jätteunderligt namn, men efternamnet Servin får sig en del varianter ibland. Ska tillägga att varianterna verkligen inte är så roliga som den Du blev "omdöpt" till.. Kanske Du borde använda detta namn om Du ska bli kändis någon gång (skådis, artist?!)

2006-08-03 @ 22:16:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback