Ingen nostalgitripp...okey lite då...

Jajajajajaja...min musiksmak är inte sådan egentligen, MEN jag erkänner: Europe gjorde en asball spelning på Diezel härom kvällen.
Efter ett glas vin hemma i soffan var jag, Anna & Tobbe laddade till hundra och vi hade verkligen lyssnat in oss på rockrävarnas gamla och nya skivor (eller inte!) och förväntningarna var hyperstora (eller inte!). När vi anländer till Diezel slår värmen hårt emot oss. Inte trodde jag att ett 80-talsband av Europes karaktär skulle kunna fylla en lokal i Halmstad på en onsdag. 650 personer trängdes, sjöng med och njöt av riffen, sången och pratet från scen. Genomsnittsåldern på stället var kanske något över det normala för lokalens tillställningar, men det var otroligt många ungdomar också!

Europe

Slutsats: det är så underbart när ens förställningar om något helt vänds på ända.

Efter spelningen fortsatte vi mot Kåren och blev halvt ihjälskrämda (läs: Elin blev halvt ihjälskrämd) av alla läskiga typer. Lyckat med svettig dans på Lilla (Tack för bra musikblandning!) och god nattmat i form av pasta.


En sak jag missade i onsdags:
Studentradion hade premiärsändning!



/Elin, som för övrigt skulle vilja ha en sådan där glittrig megafon som Tempest hade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback