Hyra film

Nu när höstrusket är här kan det var skönt att njuta av en go filmrulle. Idag fick jag hem ett erbjudande från LOVEFiLM.se som är en sammanslagning av Brafilm och Boxman. LOVEFiLM.se bedriver filmuthyrningsverksamhet via nätet. Har man för vana att hyra mycket film så är detta helt klart ett billigt alternativ. Filmerna skickas hem direkt till brevlådan. Man får ha dem hemma hur länge man vill, fast ju snabbare man ser filmerna desto fler hinner man hyra per månad. När man sett en film skickar man portofritt tillbaka den i samma förpackning och får då en ny film hemskickad. Gå in här för att läsa mer.

Själv står jag som tidigare medlem i valet och kvalet om jag ska hoppa på detta igen. Frågan är om jag har den tid som krävs för att se ex antal filmer i månaden så att man tjänar på att hyra film via nätet istället för i en vanlig videobutik. Fortsättning följer…

/Micke


Kommentarer
Postat av: Jennifer

En fråga... har funderat på att bli medlem, men är skeptisk till att man får bra filmer. Ser stundtals rätt mycket film och då vill jag inte få hem halvgamla filmer som jag redan sett. Är det "bra" = nya populära storfilmer, som man får hem eller "skrapet" de har hemma för tillfället? Har för mig att man får skriva en önskelista, men är det verkligen de filmerna man får hem? Tycker de är luddiga i sin marknadsföring där.

2006-10-12 @ 16:04:38
Postat av: Micke

Man sätter upp de filmer man vill hyra på en lista. Tänk på att lägga de filmer som du helst vill se längst upp efersom de går uppifrån och ner när de skickar hem filmer. När det gäller hyrfilmsutbudet så citerar jag från deras hemsida: "Välj bland 9000 titlar! Vi har alla filmer som släppts på hyr-DVD i Sverige - allt ifrån smalare filmer till stora blockbusters, TV-serier och sport!" De har även köpfilm på DVD till, enligt dem själva, Sveriges bästa priser. Man kan välja bland 12000 titlar.

2006-10-12 @ 17:18:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback