Jag hänger mig för kärleken

Jag hänger

I tunneln under järnvägen står de ord som säger så mycket om livet. Någon underbar människa har skrivit "Jag hänger mig för kärleken". Självklart är citatet snott från en annan poet som för några veckor sedan gästade Halmstad, men ändå så säger det så mycket om livet, världen och framför allt kärleken. Man får lov att återanvända ord och göra dem till sina egna.

Med tanke på budskapet så kan jag inte låta bli att fundera över hur många som egentligen bara vill finna sin kärlek. Precis som ovan nämnda poet så är folk oftas villiga att offra allt, livet, för att finna den där evige hjärtevännen. Människorna springer på klubbar, pubar och Internetsajter för att försöka lyckas. När det väl är två som finner varandra så har samhället tragiskt nog lurat in oss små förälskade stackare i tankegångar som säger att man ska spela ett spel: datingspelet. Insatserna är höga, ens egna känslor, men vinsten kan vara väl så otrolig. Men bara för den som vågar satsa.

Ovan citatet har någon annan, mindre uppfinnsrik stackare, citerat ett väl använt ord. Kanske som en kritik på svårigheten med kärleken eller helt enkelt för att denna någon ville göra sig synlig och sätta en stämpel i våra andras ögon och tankar. Jag läser det varje gång jag går förbi, både det långa citatet, men även det korta.

/Elin, som blir nostalgisk när tentaångesten övergått till både djupa och grunda livsfunderingar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback