Nytt jobb

Vissa av er har under veckan kanske sett mig gåendes på Campus med en kärra lastad med postlådor. Det beror på att jag i måndags påbörjade mitt halvårsvikariat som vaktmästare här på Högskolan. Mitt betyg hittills: Ett jobb med varierande arbetsuppgifter och goa jobbarkompisar, m.a.o så trivs jag. Det blev tillslut lite enformigt att sortera paket på DHL nattetid. Lagerjobbet är ett riktigt schysst extraknäck då det är lagom att arbeta två nätter i veckan, men inte fem ggr som jag var tvungen jobba att för att klara livhanken. Nu knegar jag ju heltid och börjar samtidigt få en normal dygnsrytm igen. Sen ska ju tilläggas att jag kommer dra in nästan dubbelt så mycket pengar i och med detta jobb eftersom jag endast jobbade 15 h i veckan på DHL.

Frågan är nu bara hur jag ska hinna med att göra mina resttentor…? Måndag till torsdag kväll upptas ju av basketträning så det får bli till att sitta på helgerna … Får ju dock inte glömma att jag endast har tre matchfria helger denna termin. Sen vill jag ju ha ett socialt liv utanför jobbet och basketen också! Aja, det får gå på något sätt. Får väl beta av lite grann av skolarbetet då och då så jag får så mycket tid över som möjligt till min umgängeskrets. Att ha ett heltidsjobb när man pluggar är givetvis ingenting jag rekommenderar men jag är ju så illa tvungen nu när jag inte har rätt till studiemedel längre.

/Micke


Kommentarer
Postat av: jonatan

Tjenare! låter ju inge bra det där o dra kärror mm, dax att du tar tag i det här o säger upp dig o börjar på dhl igen =) . får ju jobba så mycket mer nu när du är borta.

hare gött /jonatan

2006-10-11 @ 19:49:27
Postat av: Micke

Gött att höra att mitt jobbyte genererar i mer pengar för din del. Hoppas du håller ställningarna på DHL =)

2006-10-12 @ 17:06:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback