Vinst nr 2 + klamydiatest

Glädjetårar började forsa inombords och var så när att entra mina tårkanalernas respektive utmynning. Jag befann mig i ett lyckorus som inte visste gränser. Detta var hur jag kände igår kväll när det stod klart att vi (Halmstad Dawgs) hade vunnit bortamötet mot Helsingborgslaget KFUM Tigers. 95-105 blev slutresultatet och detta var en seger mot ett, till skillnad från förra matchen, kvalificerat motstånd. Vinsten igår innebar ytterligare kliv uppåt i tabellen.

Nu går det att lämna urinprov hos Studenthälsan här på Högskolan för att se om man är smittad av klamydia eller ej. Klockrent initiativ tycker jag då det blir mer anonymt än om man testar sig på SÖS-mottagningen på sjukhuset. Detta eftersom nästintill alla som sitter i väntrummet på SÖS är där gällande könsrelaterade sjukdomar, till skillnad mot Studenthälsan där det kan handla om allt från halsont till tentaångest. Så tveka inte att testa dig om du har haft oskyddat sex, vare sig du får symptom eller inte. Klamydia kan vara symptomfri och leda till sterilitet om den inte behandlas.


85011-58


Var rädda om er!

/Micke



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback