Kulturfest

                                                         
Kulturfest

Förhoppningsvis är dagens regn bortblåst på fredag när stadens
Kulturfest drar igång.
I dagarna två ska vi vara kulturella och sociala med varandra. Programmet lovar både det ena och det andra för både stora och små. Jag själv lockas av alla olika quiz som ska hållas på kvällarna i bibliotekets café. Vad säga som popquiz, konstqiuz och t o m Beatlesquiz! Allas vår Midnight Rock-DJ Pierre Rosén håller i det förs- och sistnämnda och konstquizet håller Mjellby konstmuseum i.

Med ett så fullspäckat helgprogram får jag redan ångest över allt pluggande som jag inte kommer göra...typiskt mig. Har t o m hittat alla böcker vi ska ha i kursen nu, men det är både roligare att jobba, diska och städa än att öppna böckerna. Underligt, nu efter sommaren borde man vara lite taggad, men icke. Ska ta tag i det på fredag en stund. Jag lovar! Men tills dess har jag fullt upp med gruppdiskussioner, extrajobb och bakning av frallor (japp, en ursäkt till att inte plugga).


Jag såg att de skulle ha poesiläsning under kulturfesten också. Jag tycker att de som vågar ställa sig på en scen helt apropå och läsa en dikt för massa människor ska ha otroligt mycket cred. För oss andra som har scenskräck kan jag rekommendera Studenthälsans Våga tala-kurs. Någonstans inom oss så finns den där poeten som vill stå i strålkastarens sken och njuta av publikens blickar!


/Elin


Kommentarer
Postat av: Micke

Satt med i en av jurygrupperna under Hallandsfinalen i Poetry Slam i Stadsbibliotekets café i våras. Det var en glädjefylld upplevelse och jag håller med dig Elin att alla som ställer upp ska ha cred!

2006-09-07 @ 15:01:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback