Kunglig bingo går i graven

Vi visste nog alla att det var för bra för att vara sant. Det var en dröm, en fantasi, en påhittad verklighet, som vi fick njuta av under två säsonger. Att det över huvudtaget överlevde två säsonger förvånar nog många av oss. Lyckan var ju total när det tillkännagavs att det skulle bli en säsong 2. Men nu har den gått i graven. Sista avsnittet av Bingo Royale (klickar Du på länken kan Du se programmet. Om & om & om igen!) visades i lördags och tårarna var nära flera gånger under den knappa timmen.
Så dåligt, men så bra.
Så löjligt, men så underhållande.
Så mycket reklamtv-varning, men ändå så mycket svt-känsla.

Smart humor kommer från public service. Jag tänker inte sticka under stol med att jag gillar public service. Det är ju program gjorda för publiken!

Tv är ju ett fenomen som det går att diskutera lääänge. Ris & ros kastas hej vilt och alla har åsikter om vad som är god respektive dålig television.

Ramlade in i reprisen av Stina igår och tyckte att det var ganska trevligt (undrar för övrigt hur många vuxenpoäng detta program medför till min lista!?). Annika Falkengren (SEB:s VD), Manuel Knight (hmm.. vem var killen?), Laleh och Plura (de sistnämnda ska väl inte behöva någon presentation?) var gäster och jag måste säga att Laleh verkligen strålade ut så mycket känsla och personlighet att jag blev helt stum. Hon poängterade flera gånger att hon inte ville vara för privat, men som en engagerad tittare hörde man mellan orden och kände äktheten i hennes svar. Inga klyschor här inte! Gillar! Och begåvad musiker är hon ju också.


Dagens plus & minus
+ vinjettmusiken till KOBRA. (bonusfakta: är man lite kreativ kan man göra en mix av deras vinjett som de sedan lägger som slutvinjett. Schysst!)
- regnet. Behöver väl knappast motiveras..

Ta hand om er!
/Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback