Bohemia & nolle-feelgood

I går somnade jag med ljuset på i rummet intill , kanske lite töntigt men tja nu var det så.
Jag har liksom inga möbler eller saker att placera ut så att det kan sluta eka i min otroligt lyxiga lägenhet. I köket står det enbart kartonger som jag måste kliva över, i mitt arbetsrum har jag bara rivit sönder alla plastpåsar med kläder i och strött dem över golvet. Som ett bollhav fast ett klädhav.
På vindsloftet så står det en fotpall vid väggen och i sovrummet har jag två madrasser på golvet och där använder jag fem pocketböcker som nattduksbord. Jag hittar inga handdukar eller lakan, (måste kommit bort) så i morse fick jag efter duschen använda det som rimmade lika med handduk, så jag torkade mig med morgonrocken, sover i sovsäck och äter ståendes. Mmmm "bohemia" 
Trappen upp till vinden knakar också, glömde säga det.

Som sagt det är fullt ös för oss nollor och idag sprack rösten på de vackra tonerna...så nu sjungskriker jag från magen som typ han symfonisnubben gör. Idag kände jag mig mer bekväm i att vara nolla, hade ju vanan inne liksom och man har lärt känna en del.
Det var invigning på Amfiteatern idag, alla nollor från alla program samlades och skrek på varann. Som en duell fast utan svärd, fast mycket roligare. Det blir som en djup allsång fast TBI hörs mest...ha ha vad kan jag säga "work those abs" ta i från magen!
Och till alla eder som tror att nollning går ut på förnedring och ruttna ägg så tror ni fel....det handlar bara att våga bjuda på sig själv. Och i längden så tror jag att man nog faktiskt vinner på det. Man blir ju inte bortglömd direkt.
Och lugn. Vill man inte så behöver man inte.
Ha ha idag har jag hjulat och putsat skor...
Det är mycket spex.

Just nu sitter jag och missar brännbollen (jag älskar brännboll), men måste ju underhålla här på webben....så när jag lämnade mina nollekompisar höll de på som bäst att hejaklacka och spela brännboll. Hoppas vi/de vann.
Om en timma bär det av till västra stranden, vart den nu ligger? Men  kanske äntligen drar vi åt rätt sida av staden...min sida. Vi ska antagligen grilla och leka mera. 

Hade en riktigt rolig tanke när jag slutade mitt slitsamma jobb i onsdags. Min tanke var att jag hade tänkt att vila när jag kom till Halmstad. Ha ha, eller hur???
Även om jag är trött så tänker jag ändå att det är bara en gång, en gång ska jag studera på högskolan och detta är nu. Så varför inte bara "give it all". Så varför inte bara leva lite. Jag hade glömt att det är rätt kul att leka.

Lenas minifilosofi för idag: Hjula mera och flip flops är rätt bra regnskor.


/ Lena
     
    
    
Allt från Irländsk julafton, frivillig fjäskning, skrik/sångduell, kulturkungen, grimaser, vår första välförtjänta botöl -till brännboll.


Kommentarer
Postat av: Johan

Kul o kunna läsa om om allt roligt man missar som blivande biomedicinstudent när man måste sitta här på jobb istället för att va me på nollningen... känns som ni redan är hundra miljoner steg före :) jaja...jag e inte bitter... har ju tre år på mig att ta igen det!
keep up the good work! Johan

2007-08-17 @ 23:35:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback