Snooze-effekten

 I dag vaknade jag med solen i ansiktet. Jag tänkte skönt, jag tänkte att detta är en bra dag och jag tänkte varför ligger jag här med mobilen i handen? Snoozat utan att veta om det, inget bra faktiskt.

Shit, vad är klockan, time för inskrivning och alla som sa inte missa inte missa! Men ja, man kan ju inte vara Lena utan att vara just Lena så det blev snabbaste frukosten i sunkbunken (plastlådan jag äter ur) och raggardusch (inget ont om det, väldigt behändigt och smidigt)

Och ja, jag hann in i salen där vi hade upprop precis innan dörrarna klappade igen.

 

Jag vet inte riktigt vad det är för fel för jag brukar vara organiserad och en sån där som älskar att skriva listor, men kartongboende i en stor lägenhet är inte min grej, jag är mer av en ?jag har få saker i ryggsäcken människa? och vet precis vad jag har packat.

 

I går kväll hade vi det soft och minglade med 3orna, grillade, snackade, lekte lite grann, spelade nattbrännboll och jag lyckades träffa bollen i mörkret och varva två gånger *ler* Det var så skönt att slappa.

 

Idag har jag skolkat från nollningen kan man säga (det är ju frivilligt), eller ja, lagt lekarna på hyllan för att faktiskt reda ut min boendesituation. Så istället för att vara med på stadsvandringen som anordnades så gjorde jag en egen stadsvandring och införskaffade porslin, jihoo tallrikar! Fick ett köksbord och en stol, så nu kan jag sitta. Fixade kurslitteratur, blommor, storhandlade, letade diskställ, mopp och så vidare. För att inte tala om dammsugarpåsar, varför är det alltid så att man har just den dammsugaren som påsarna aldrig finns att köpa till? Samma sak varenda gång och varenda gång glömmer jag ju var jag köpte dem sist. Inte konstigt om dammtussarna blir kompisar som smeker en runt benen om kvällarna.

 

Det var tydligen sportkväll på Linehed i kväll, tyvärr missade jag även detta. Men ibland måste man bara få ta en brejk för att kunna sitta och bara titta ut genom fönstret.

Men i morgon är det 100 % som gäller, då blir det spex på Amfiteatern. Alla program ska spexa inför varandra och självklart ska vi vinna.

 

Minifilosofi för dagen: Nollor är inget kul om de kommer i flertal efter en annan siffra = Det kostar att bygga bo.
 
/Lena  

    
  Grillkväll på Bolmens, egen stadsvandring och the löööövley Trade center.


Kommentarer
Postat av: Magnus i EKP

Det har ju hänt andra att man vaknar med mobilen i handen försenad.

2007-08-21 @ 19:34:36
Postat av: Anonym

Vilken på pricken beskrivning av problemet med avsaknaden och dammsugarpåsen...
// en som letat länge

2007-08-26 @ 15:00:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback