Blomstriga öron och min dag

11 december, en tisdag med ett alldeles speciellt innehåll.

En dag utan regn. I stället luktade luften nästan snö.


Idag är det min dag, för tjugo... ehh beeep nånting år sen föddes jag.

När jag låg i min mors famn och plirade trodde hon att det var ett allvarligt fysiskt fel på mig.

Mina öron var som små bollar, de hade inte vecklats ut.

Som minimala outslagna blommor.


Min mor fick dagligen sitta och veckla ut dem så att de skulle anta en "normal form".

Och än idag kan jag tänka: Varför tejpade ni dem inte!


Nåja, sånt är livet.

Jag har i allfall vältrat mig i lyx denna dag.

Ätit fullkornspannkakor med glass och bär.

Köpt svindyr choklad. Shoppat blommiga skor.

Fått fina presenter, fått grattis-sms i massor - till och med grattad av facebook (åh vad jag känner mig speciell)

Fått min värme/sol-dos för att hålla borta den annalkande vinterdeppen, ätit ännu mera mat och gått på bio.

Mmm


Jag tycker att alla ska få fylla år cirka två gånger per termin.
Det är upplyftande att fjäska för sig själv. Så mycket som man helt plötsligt tycker att man är värd.


Åldersnoja?

Räknas det att jag i tre dar i streck har haft två pippilott-bollar som frisyr så att jag ser ut som en fyraåring?

La la la la la (trycker händerna mot öronen) och viskar tyst för mig själv: Happy place, happy place...


Ålder.

Tjugotvå, tjugotre, tjugofyra...

Hjälp jag tror inte jag kan räkna längre.

Sifferdyslexi.

Vad synd.


Nu lägger jag ner för idag.

Ska plugga lite och ha lite födelsedagskvällsmats-fjäsk för mig själv.


Minitanke: Undra om man hör bättre med utstående öron när ljudet kommer framifrån. Och hör man då sämre när någon talar bakom ryggen på en?


/Lena




Kommentarer
Postat av: Ove Snurrpanna

Du är inte den enda som firar födelsedag idag! Grattis till både dig och mig!

2007-12-12 @ 09:36:09
Postat av: Lena

Grattis tebaks till dig

2007-12-12 @ 16:23:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback