Klagovisa

Det finns ingen ork.

Det är sjukt mörkt hela tiden och jag skulle behöva 40-timmars dygn.


Har skickat iväg min tredje inlämning bara denna vecka, sitter och glo på PowerPoint för att fatta vad jag ska säga som ska låta smart i morgon på redovisningen.

Det är inte kul att komma ut till cykelparkeringen och inse att min cykel är den enda som står kvar utanför skolan. Typ.


Och inte att förglömma.

Två ytterst välplanerade tentor 7 och 9 januari.

Vem kan ta jullov i min klass?

Ingen.

Och varför får man inte csn för hela julen då när man ska sitta vid böckerna varje dag?


Jag har köpt två julklappar och de ligger oinslagna.

När ska jag köpa resten?

Blommorna som jag köpte för några veckor sen är fortfarande inte omplanterade.

Storkok kan man glömma.

Träning kan jag... suck det gör ont.

Adrenalin - och endorfindepression, finns det?


Jag har inte bara dubbelbokat, utan frippelbokat i morgon. Men jag får väl ringa och avboka fika och julmys och allt annat ljuvligt.

När ska jag ringa mamma och säga att jag kommer hem till jul?

När ska jag tala om för mitt extraknäck att jag kommer ha stora problem att jobba extra denna jul?

När ska jag lägga upp det där passet för instruktörsjobbet?


Jag trodde att det var så att under julen så spricker bubblan och allt får rinna ut.

Men jag hittar inga sprickor ännu.


Detta var ett deppigt inlägg men det var nödvändigt, snart vänder det.

Eller ja, efter 9 januari.

God jul på alla som kan fira den.


På bordet ligger 300 instuderingsfrågor och väntar på mig. Dags att fortsätta med dem.


Minifilosofi: Bit ihop!

/Lena


Kommentarer
Postat av: mia

Heja dig!!!

2007-12-19 @ 12:26:51
Postat av: Lena

Tack Miafina!

2007-12-19 @ 19:42:05
Postat av: Kajsa

Min filosofi:
Skit i allt!
Nej men. Gör en lista och rangordna. Och köp ett träd i regnskogen till alla släktingarna.
Kram och god jul.

Postat av: Lena

Tack kajan, du är en klippa. Ska tänka på det till nästa jul.

2007-12-25 @ 15:54:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback