Låt oss dua varandra Björn

Ja du Björn.

En anledning är och den främsta anledningen är att jag har märkt att du min kära blogg-kompis tenderar att flytta dina fredagsbloggar till senare på helgen. (Eller är det jag?) Nåja.

Inget fel i det.

Det är inte sagt vilka dagar vi ska blogga. Bara att vi gör det två, respektive tre dagar i veckan.

Då tänkte jag.

Om Björn kan, så kan väl även jag:)


Men det känns betryggande att det inte finns något annat i Halmstad som är värt att berätta än att jag verkar vara försvunnen.

Jag måste vara otroligt populär.

Särskilt om du har tid att skapa en nästan längdmässigt färdig novell om mig, när det är obetalt...

Måste ge dig credit kära Björn.


Men oj oj.

Du är farligt nära sanningen.

Det började ju som sagt med benhinneinflammation som spred sig till magkatarr som exploderade i en förkylning. Addera faktor sömnlös och ni har mig.

Haltande när jag går.

Sover sittandes för magsyran inte ska gå fel väg.

Svullen näsa och rödsprängda ögon.


Multiplicera detta med extraknäck i Jönköping.

Sälja godis och vara trevlig är ingen picknick med febersmärtor och tårfyllda ögon.

Och vem fasen kom på att:
Ja! Låt oss göra åttakantiga chokladaskar.Dom är nog fasligt lätta att slå in i julpapper!


Så jo du Björn.

Jag kan säga med lugn i kroppen att jag är dödlig - som alla andra.

Tro det eller ej, i bland skjuter jag upp saker och särskilt om jag mår dåligt.

Så härmed tilldelas Saida-poäng till Björn Ekmark - du läser mig som en öppen bok.

Även tilldelas poäng till Björn Ekmark för energiskt skrivande, tankeverksamhet och sceneriet som var så verklighetsförankrat.    


Vad var det nu jag skulle skriva om egentligen?

Jo just det.

Att olyckor bruka komma i antalet tre. (Benhinneinflammation, magkatarr och förkylning)

Och ja. Så var det något mer. Jo just det.

Av väldigt många olika anledningar - så är det riktigt nice att vara en kort människa.

Men det är en helt annan historia.


Tack Björn ännu en gång för att du återfann mig och gav mig liv.

Uppstånden liksom.

Från de döda liksom.


Minifilosofi: Fredagsblogga alltid för det säger Björn.

/Lena


Kommentarer
Postat av: charming man

gillar du julen? :D

Postat av: lovingnurse

Hej! vilken tv-serie gillar du bäst? :)

2007-12-09 @ 23:56:00
URL: http://lovingnurse.blogg.se
Postat av: Lena

Nä, inte egentligen...inte min favvishögtid direkt.
Men änglar är rätt fina och papper är skönt att riva sönder och barnögon som öppnar paket kan vara rätt roande.
Annars för en vegetarian som jag är julbordet katastrof, julmusik kan helst få somna in långsamt och vinterkräkan är en gigantisk fobi.
Älskar våren.

2007-12-10 @ 00:04:36
Postat av: Lena

Lovingnurse, kollar inte så mycket på tv faktiskt.
Just nu följer jag bara "Slutet på historien" men det är inte så bra som jag önskade att det var.
Annars gillar jag Karen i Will och grace, men det var inte svaret på frågan.
Svaret är väl att karaktärer är roligare än serier.
/Le

2007-12-10 @ 00:09:48
Postat av: Björn

Lena, bara för att jag kan ta mig friheter och blogga när och hur jag vill betyder det inte att DU kan göra det. Jag är en erfaren gammal respekterad och aktad högskolebloggare. Du är blott en vilsen rookie som alltid ska blogga exakt när jag förväntar mig det.

Men jag är glad att du lever.

2007-12-10 @ 00:11:02
Postat av: Lena

Säg som det är.
Du hade inget att skriva om.
Och vem tänker man på om man inte har inspiriation att skriva?
Jo just det.
En grym flicka (måhända vilsen rookie) som har just det:)
Tänka sig.
Vad tråkigt man kan ha.

2007-12-10 @ 00:17:28
Postat av: Kajsa

Tur i oturen: Var glad att du inte var i Halmstad i helgen. Det var knivslagsmål där. Det läste jag i tidningen.

2007-12-10 @ 14:24:49
URL: http://www.manniskosnaskare.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback