Nu är det julafton

Ungefär en halvtimma kvar till julafton och jag sitter hemma hos mor och far.

Jag har jobbat hela helgen.

Slagit in chokladkartonger. Slagit in chokladkartonger. Slagit in chokladkartonger.


Wohoo jag ska spara till en hästens säng. Jag hade äran att dela hästens sängplats med min bästa vän som sitter husvakt hos ytterligare några vänner i led som är ute och reser.

Jag har nog aldrig sovit så gott.

Det var som vadd, eller jag menar ett moln, eller en chokladpudding, eller fluff, eller ja - det var en underbar säng.

En sån önskar jag mig i julklapp!

Lyssna nu tomten.


Eller kanske när jag vinner på den där trisslotten, eller när jag slutar shoppa bort mina sparpengar, eller ja, kanske rent av en dag väldigt långt fram.

Även om sängen var fabulöst skön så drömde jag dock hela natten hur jag slog in chokladkartonger om och om igen.


I den husvaktade lägenheten låg vi med godispåsar på magarna i den fabulösa sängen och kollade på en film utan ljud (teven var så hightech så det gick inte få ljud) så vi gjorde egna svengelska repliker.

Det blev en mindre macho westernfilm med kvinnoröster.  


Köpte muskelliniment till mina stackars benhinnor.Det luktar jenka-tuggummi.

Ironiskt nog så är jag överkänslig mot starka dofter.

Så illmarig jenka-doft gör att jag blir täppt i näsan.

Köpte också mina sista julklappar en timma innan jag började jobbet idag.

Slog in dem med jobbets julpapper.

Stabilt.


Så om några minuter vankas det julafton, med allt hej och hå som kommer med det.

I år har vi hyrt in en yngre version av tomten för att underhålla syskonbarnen, den andra har blivit gammal och trött. Få se om han kan göra lika bra jobb.

Det kan bli svårt.

Det är svårt att hitta en riktigt fin tomte som är tillräckligt duktig.

Han kommer inte orka min säng.

Inte ens om Rudolf är med.


God jul alla människor som läser detta, för nu är klockan tolv

/Lena


Kommentarer
Postat av: Mattias

Lena, du är snygg! VÄldigt snygg! God Jul!

2007-12-24 @ 17:18:11
Postat av: Lena

Ehhh...tack
Eller nåt.
För mycke julöl?

2007-12-25 @ 15:50:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback