Svårigheter att nå och synas

I kväll har det varit gasque, tema "afterski".

De flesta andra är nog på kåren nu, men jag är lite halvhjärtad inför allt idag.

Satt hellre en våning upp, ovanför mellanfesten och myste i en klasskamrats lägenhet.


Sömnlösa nätter tar ut sin rätt mer och mer, det verkar omöjligt att sova kapp i december.


Har helt lyckats mana mina fina växter in i döden.

Var på blomsterlandet och handlade blommor för trehundra och insåg nu när jag gick in på mitt konto, att en stöld från sparkontot ligger i sin fulla rätt.

Igen.


I morse tänkte jag på att jag är kort.

I morse spolade jag upp vatten till mina ägg och som vanligt öppnade sig gapet till min morgonrocksärm upp sig och vattnet spolade in i ärmen i stället för i min kastrull.

Kallt och blött.

Då tänkte jag på att det måste vara för att jag är kort, för att ärmarna alltid är för långa.

Händer detta andra?


Jag tänkte att jag är kort när jag inte hittade den ena vanten på hatthyllan för jag såg inte var den låg.

Tänk er Pluto, nosandes över en kant. Det är jag.

Att inte nå är frustrerande. Det är stressande när man har bråttom, att hoppa jämfota för att se över kanten.

Att släpa fram en stol till alla hyllor som är byggda för en genomsnittslängd på 1.70.


Är det någon som har tänkt på att det kanske är jobbigt att stå framför en badrumsspegel för att sminka sig eller borsta tänderna när man är kort?

Det är jobbigt, det inser man när det börjar krampa i vaderna för att man stått på tå så länge.


Är det någon som har tänkt på att om man går mot de automatiska gliddörrarna på exempelvis Ica maxi, så reagerar inte känseldetektorn.
Dörrarna förblir stängda tills man tvingas skämma ut sig genom att hoppa upp och ner framför detektorn för att komma in.

Det har jag tänkt på.


På fredag tror jag att jag ska hylla kortheten och fira min längd genom att skriva om det.

Nu måste jag sova.


Minitanke: Jag borde ju stå stadigare på jorden liksom.

/Lena


Kommentarer
Postat av: Elin

Saker vänner klagar på angående ens korta höjd över havet: "Men Elin, jag ser bara mina axlar i Din spegel, varför har Du satt den så långt ner?"
Ja, det kan man ju fråga sig! Kanske för att jag inte behöver ha den högre upp? Haa...
Fördelen med att vara kort är att nästan alla helfigursspeglar faktiskt blir just HELfigursspeglar för korta mig. Om jag placerar spegeln i rätt höjd kan jag se både fötter och huvud.
Vi måste stå upp för vår höjd, Lena! NU!

Postat av: Lena

Hi hi... jag ska hylla kortheten i morgon tänkte jag. Tack för peppning:)

2007-12-06 @ 22:38:54
Postat av: Sara

Lena! ÄNTLIGEN :) Äntligen någon som förstår mina problem!
Men vet du vad - vi har längre ner till marken när vi ramlar, därför slår vi oss inte lika mycket som någon som är större :)
KRAM via bloggen - gills det?

2007-12-06 @ 23:05:06
Postat av: Sara

inte så långt ner till marken menar jag såklart :)

2007-12-06 @ 23:05:54
Postat av: Jennifer 159 cm

Du är inte ensam!
Jag hoppar också framför dörrar, upp till Maxis hyllplan för att försöka dra ner det jag vill ha,
(i klädaffärer kan man i alla fall dra i ärmar och ben på plagget), men värst av allt (detta bjuder jag på) - jag har bilkudde när jag kör...

Men å andra sidan. Jag får plats överallt, har aldrig problem med att fötterna inte får plats under täcket, jag kan sträcka på benen i
flygplan, kura ihop mig i tågsitsen och kan köpa billiga kläder i Thailand (som jag kommer i) :-)

2007-12-07 @ 15:35:25
Postat av: Lena

Sara: Kramar gills jämt:) Du har rätt inte så långt att falla.

Jennifer: He he kul att detta blev ett populärt ämne som man säger. Jag känner igen mig i det du nämner.
Sist jag bad en man att hjälpa mig ta ner kidneybönor från en hylla så blev han sur...men jag träffar snälla människor oxå som skrattar åt mig och mina problem.
Hmm, jag har ju inte körkort, men det blir nog tufft då jag är 1.56...leksaksbil kanske:)

2007-12-08 @ 01:09:16
Postat av: Elin

Kom på en grej till: vi kan sova raklånga den klassiska studentsoffan Klippan från Ikea. Det är bonus!

2007-12-12 @ 13:22:04
URL: http://elinservin.blogg.se
Postat av: Lena

Ha ha. Den hade jag inte tänkt på.

Men en nackdel är att när man är kort brukar väldigt många långa människor gilla att lyfta upp en, bära runt på en.
Detta tycker jag är konstigt.

2007-12-13 @ 18:41:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback