Hur man botar ett trasigt finger...

 

Händelserik dag i går, tisdag.

Var först på återbesök på sjukan för att påbörja min rehabiliteringsträning för att få tillbaka rörligheten i mitt skadade högra ringfinger. Fingret går liksom inte att böja så mycket. Tänk dig att du ska knyta höger näve, men ringfingret bara spretar upproriskt och rebelliskt utan minsta antydan till att lyda de order nervtrådarna levererar. Jag fick ett träningsprogram med diverse övningar som skall tämja detta stela, egensinniga finger.


Jag fick dock ägna större delen av mötet med doktorn åt att kväva mina egna skrattattacker... Eller vad tycker ni själva om illustrationen till övning 2 i min övningsbroschyr?

Träning =)

Fyra gånger om dagen ska jag träna! Hur ska detta gå...


Fettisdagen var det också igår, men inga semlor till mig. Däremot tårta! Robban/Robocop/Påskis fyllde ju hela 25 år. Jag kan dock fröjdas i min naiva ungdom i nästan tre månader till innan den bittra och skrämmande verkligheten hinner ikapp även mig. 25 alltså... Det är mycket. FÖR mycket. Grattis igen Robban... Eller, jag beklagar...


Under kvällens grusträning inträffade något alldeles extraordinärt. Jag tror nämligen att jag levererade en glidtackling som går in på min personliga Topp 3 Glidtacklingslista för hela min fotbollskarriär. Spektakulär, brysk, estetisk, dramatisk, juste, fartig och tight, med ett anlopp på drygt 60 meter, mot en spelare med friläge. Ja ni hör ju själva...

På lördag vankas årets första träningsmatch...

Det snöar. Varför!? Jag vill ju ha vår! Värme, sol och... Vår! Inte snö.

Jag skrattar fortfarande åt illustrationen...

Ha det så skönt med era böjliga fingrar.


Björn


Kommentarer
Postat av: jonne

det är bara att ta tjuren vid hornet o börja rehabilitera, det är viktigt!

2007-02-21 @ 18:59:55
Postat av: jag igen...

Och robban...GRATTIS!
Önskar jag hade kunnat va med och käkat tårta med Dig och pojkarna!

Du är en riktig man Rob!

2007-02-21 @ 19:03:36
Postat av: Björn

Ja ja... Jag ska träna. Det är så tråkigt att träna själv hela tiden bara. Blir ju oftast mycket roligare med en träningspartner... Men vad gör man?

2007-02-21 @ 19:38:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback