I have spring in my legs

När jag gick till skolan i morse var det nästan lite vårkänslor som inom mig vaknade ur sin vinterdvala. Solen sprudlade från en klarblå himmel, jag hörde en fågel kvittra och en bit fram på vägen gick två flickor och studsade en basketboll. Jag tänkte för mig själv: "Vilken dag!". Sen kände jag ett kolossalt sug efter att klä av mig vinterkläderna och springa bort till Bolmens och leka i gröngräset. Men jag fortsatte min lunk till skolan...

Våren får gärna komma snabbt och snart nu. Jag känner det. Den är på väg. Det spritter i benen...

Musik är annars en bra grej. Särskilt kul är det att hitta helt ny musik man gillar. Nu är ju visserligen inte den här sidan direkt ny, men det är ändå rätt många som inte känner till den. På
Pandora kan man nämligen skapa sin egen individuellt personliga webradio, helt baserad på egna favoritartister eller låtar. Man kan t.ex. skapa en Bruce Springsteen-kanal, så spelas bara en massa låtar som matchar Springsteen (och Springsteen-låtar så klart). Eller så kan man skapa en kanal baserad på en särskild låt. Eller en kanal baserad på 4 favoritartister och 7 favoritlåtar... Och så vidare... Det är i allafall ett ypperligt sätt att upptäcka nya artister och låtar, samtidigt som man slipper slentrian i sitt musiklyssnande. Try it!

För en stor Nick Cave-fantast som mig finns dessutom lite örongodis från hans nybildade band "Grinderman" (med kommande album) att lyssna på här! Bägge låtarna är faktiskt riktigt, riktigt bra (tycker jag).

Jag har förresten en hygglig portion ångest i magen eftersom jag efter en månad kommit på att en av mina två 10-poängare är helt fel för mig... Jag ska ägna veckan åt att gråta ut och tjata hos vem man nu ska göra det på skolan... Har hittat en annan kurs som börjar senare som jag mycket mycket mycket hellre vill läsa. Hoppas det går att lösa...

Ikväll har jag planerat att plocka bort allt julpynt. Det kommer jag förmodligen inte att göra.

På lördag vankas det fotbollsturnering i högskolehallen! Mitt lag lär promenera hem segern. Vi har en trupp som fullkomligt dryper av såväl spets som bredd.

Ha en skön vecka sex.

Björn


Kommentarer
Postat av: mutti

Ska hålla tummarna för att en av de drillande vårfåglarna viskar i rektorns öra att att skolan blir en mycket dyster plats om inte Björn får byta kurs. Därefter kan ju pippin visslande på nån fin Cavelåt, flaxa omkring i hans lya o riva ned de glittrande julresterna. Det kommer att ordna sig !

2007-02-05 @ 19:29:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback