Zlatte kom hem, för vi längtar efter dig

Min onsdagsblogg kommer lite sent... Natten mellan onsdag-torsdag. Det har dock varit lite knökigt på schemat idag.. Jag har hunnit:
* Vakna av alarmet kl 8:00, men sov ut till kl 11 istället. Det var skönare så.
* Ta mig till skolan för att färdigställa ett särskilt "extended" abstract till uppsatsen.
* Ta mig hem igen för lunch.
* Ringa Studerandeavdelningen och lyckats ordna så jag slipper min "hatkurs" och får läsa en annan kurs istället.
* Ta mig tillbaka till skolan för arbetspsykologiföreläsning 15-18.
* Ta mig hem igen för städning inför fotbollssamkvämet 19-21.
* Kolla Sagan om de två tornen... 21:30 -1-30 typ....

Har aldrig kollat Sagan om ringen-filmerna tidigare. Men så var det dags för ettan i söndags... Och tvåan idag... De är ju helt ok. Fina miljöer, längtar tillbaka till Nya Zeeland.

Jag har nog sällan varit så apatisk inför, under och efter en fotbollslandskamp som Egypten-Sverige. Svenska Fotbollsförbundet kanske skulle kunna sälja matchen på dvd och därmed ge sig in på marknaden för medel mot sömnsvårighet? Man skulle kunna lägga på ett schysst kommentatorsspår där Lasse Lagerbäck förklarar de väl dolda världsklassmoment de gultröjade presterar... Eller...Ännu bättre? Lagerbäck skriver manus och Henrik Larsson tar berättarrösten... Zzzz.....

Oscar sa förresten en väldigt rolig grej under fotbollen när han skulle berätta om en hemsida.
- Det finns en sida, på internet tror jag det var... Bla bla bla bla....
Nähä!?

Inget kårande idag alltså. Klockan är 1:45 just nu. Tänk vad folk är fu... glada just nu. Jag spar mig till segerfesten efter fotbollsturneringen på lördag.

Julpyntet åkte inte ner som planerat i måndags... Däremot i tisdags! Bye Bye min fina, granna Franska Balkongs-Gran.

Makkan och Oscar lämnade två öl i kylen efter fotbollen... Är de en kärleksgåva till mig? I hope so...

Vad kul det vore förresten om Lasse ställde upp i melodifestivalen som Lasse Schlagerbäck. Men vad för slags artist är han? Smörig balladsångare? Poppig med fräcka moves? Hård och rockig?
Efter uppvisningen på fotbollsgalan lutar det ju åt det förstnämnda... Jag skulle dock vilja se en tolkning av Beatles' "We can work it out".

"Life is very short, and there's no time for fussing and fighting, my friend."

Zlatte, kom tillbaka.

Lycka vare med er.

Björn

Kommentarer
Postat av: Jonne

SNÄLLA...Kan inte någon annan intyga att ordet samkväm är ett fruktansvärt konstigt ord.
Ska det vara något så kan det väl ändå heta samkväll(?). En Kväll tillSammans...

Det skär i hela kroppen varje gång någon (ja...det är väl bara du Björn) använder ordet.

Det räcker med att någon klämmer ur sig ett; jag är på din sida jon. Så är jag nöjd..

samkväm....samkväm...AJ!

2007-02-08 @ 18:43:52
Postat av: Lena Ekmark

Är verkligen på din sida Jonne. Hoppas du får en fin samkväll med dina vänner...

2007-02-08 @ 19:19:46
Postat av: Björn

Samkväm - kväm när det är som allra bäst. Kväma på egen hand funkar ju, men det är ju mycket trevligare med samkväm.

2007-02-08 @ 21:29:00
Postat av: jon

Ekmark!!

like you a lot! :D

2007-02-08 @ 22:52:47
Postat av: Björn

Och Jonne.... Vad ska du kalla ett samkväm som äger rum på morgonen, för- eller eftermiddagen? Nä du... Samkväm! Känner du inte hur det ligger som en chokladbakelse i munnen?

2007-02-09 @ 01:41:50
Postat av: Lena Ekmark

Chokladbakelse..? Nä mer som tandkräm - samkväm i munnen! Ger du dig så lätt Jon ? Jag som ställde mig på din sida :(

2007-02-09 @ 19:15:37
Postat av: jon

ohh neej! så lätt viker han sig inte!

ja vad jag ska kalla ett ******* som äger rum utanför kvällstid...ja..jag kan kalla det en mysig stund i goda vänners lag, ett möte i natten, en träff, ja vad som helst i princip som förklarar mötets karaktär bättre än ordet *******.

Själva ordet betyder ju INGENTING! Ordet saknar helt logik. Vad är ett kväm? låter det trevligt...längtar jag till nästa gången jag kan kväma..knappast.

Och en annan grej...
Det är säkert så att det faktiskt SKA vara ordet ETT framför själva kvämet. Ett *******. tja..jag vet inte, låter sterilt på nåt sätt..

Tycker spontant att det låter bättre med ordet EN. En mysig *******.
Men det kan jag nog förklara att det känns som ordet kväll är felaktigt utbytt mot ordet kväm....
En samkväll. Tjohoo...trevligt! Rajtantajtan!

2007-02-10 @ 00:18:04
Postat av: Björn

Samkväm: Tillställning, sammankomst. Enklare fest; ofta med någon typ av framträdande eller visning.

Gårdagens samkväm innehöll ett glatt gäng bestående av herrar Pontus, Ivar och Patte (+ jag dårå) som i all enkelhet festade på pizza och avnjöt en fransk film. Ett praktexempel på ett tvättäkta samkväm.

Och hur *** kan du förespråka användandet "EN samkväm"?! Det ligger ju bortom all vett, sans och rimlig logik. ETT samkväm!

Du slåss i blindo, Jonne. Nu förstår jag hur Copernicus måste ha känt sig när han förklarade att jorden vred sig runt sin egen axel och rörde sig i en bana runt solen... När folk inte riktigt ville ta åt sig av kunskapen.

Jon, vakna ur din intellektuella dvala!

2007-02-10 @ 01:01:29
Postat av: Björn

Och Lena Ekmark... Vad har du blivit för uppviglerska och intrigskaperska som vänder vänner emot varandra? Vad är det för sätt?

The world is turning against me...

2007-02-10 @ 01:13:30
Postat av: Lena Ekmark

Ha, omöjligt att vända sådana söta vänner mot varandra ! Obligatoriska SAMKVÄM under uppväxten (skola o konfirmation)ger mutti rysningar då hon ej kunde känna någon hjärtlig gemenskap med dessa människokonstellationer. Dessutom blöder moderns hjärta för ett desperat rop på hjälp! Denna gång vännen Jons rop.. Erkänner dock att det ligger en del i Björns logiska förklaringar. Kan kanske bli be kväm med sam kväm. The world is on your side my son !

2007-02-10 @ 18:48:15
Postat av: Mats

Björn e bakis idag!! Det är kul, för det påstår han att han aldrig blir... Krya på dig Björn! Och hur gick det igentligen på fotbollsturneringen.. hehe... Ser fram emot fler samkvämnskvällar!

Björn Ekmark är en Hedersknyffel!(Grymt underskattat ord)

2007-02-11 @ 16:03:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback