Makt, Must & Mustascher

Bloggpremiär för mig idag!


Bloggande är ju förenat med subjektivitet, och inte sällan åsikter – vilket i all sin offentlighet skapar en sorts makt hos bloggaren. Jag gillar makt. Den persiske kejsaren Cyrus dömde en gång en flod till döden sedan hans favorithäst drunknat i floden. Jag beundrar den attityden till makt
Lyckligtvis är jag en synnerligen sympatisk människa.


Julen är väl snart nästan över. Nu är frågan när jag ska orka avjuldekorera min överväldigande juliga lägenhet. Det är alltid en smått traumatisk tomhet som infinner sig när allt julpynt är borta... Mest kommer jag sakna Gamletulls (i mina ögon) mest spektakulära julpynt – mitt glitter- och kuldekorerade granris som är fastmonterat på utsidan av min franska balkong.

Julmusten var lika god som vanligt. Lyckades förbruka 3 backar på en vecka hemma hos mor och far, nästan helt på egen hand. Eftersom Ica Toppen i Sösdala inte hade Apotekarnes tvingades jag tyvärr dricka Spendrups julmust de sista dagarna. Och var övertygelsen stark från början, är den nu starkare än någosin... Apotekarnes for ever!


Julkort är en fin grej med julen. Tänkte tipsa om en sida som inte enbart är funktionell på julen:
Här kan man nämligen skapa sina helt egna vykort, ladda upp egna bilder, egen text och en massa annat. Korten skickas sedan snabbt iväg i A5-format, som är större än vanliga vykort. Utomordentligt prisvärt. Väldigt roligt blev det dessutom när jag kom på idén att välja mindre smickrande bilder på min gode vän Jon som motiv på korten till våra många gemensamma bekanta. Jag föll för några fina bilder från när vi tvingade Jon att bära mustasch några dagar i Australien i vintras. Lika underbart vacker som jag tycker han är på bilderna, lika mycket avsmak känner Jon själv för dessa foton... Jag gillar mustascher.
Har Du någonsin sett ett finare motiv på ett julkort?
85011-99
Jon är i själva verket en riktig hunk, som har lämnat Halmstad för att läsa till kiropraktor i Stockholm. Han  har dock utlovat hämnd...

Som student samlar man lätt på sig ett arkiv av roliga/elaka bilder på sina bekanta och nu har vi äntligen en härlig resurs för att utnyttja dessa bilder till djävulskap.

Jag och Blogg-Elin träffades för första gången idag. En rar tös, vad det verkar. Vi har fixat i ordning lite nya presentationer, vilka snart bör finnas för allmän beskådan.

Skolmässigt väntar jag på att Malin (min C-uppsatskollega) ska bestämma en tid för opponeringsmöte snart. Jag är nämligen alldeles för odisciplinerad och lat för att ta tag i opponeringsarbetet på egen hand.

Jag ska inte ägna mitt första blogginlägg åt alltför utdragen långrandighet, det börjar jag nog med på lördag.

So long


Björn


Kommentarer
Postat av: GT människa

Jasså de är du som har "granen" lr vad man ska kalla det... haha

2007-01-09 @ 13:18:35
Postat av: Björn

Javisst. En riktig glädjespridare i mina ögon! =)

2007-01-11 @ 00:41:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback