Träning

Nytt år innebär nya löften. Ska erkänna att jag faktiskt inte har något särskilt löfte för 2007.. minns mina senaste års löften med ganska positiva tankar. 2005 hade jag bestämt mig för att inte skapa stress-situationer. Ibland har jag alldeles för lätt för att säga ja till saker och inte tänka mig för i min planering. Det kan handla om allt från nöjesgrejer till plugget. Detta var ett löfte som jag faktiskt höll ganska bra och på senare tid har jag kommit på mig själv med att säga orden "det löser sig, det brukar det göra". Och faktum är, det är ju sant. Hur många gånger har världen gått under de gånger Du varit riktigt stressad och orolig över någoting? Ingen.
Förra året hade jag bestämt mig för att tänka mer på andra istället för mig själv. Blev medlem i Rädda Barnen och försökte att ge små ekonomiska bidrag till exempelvis Bris och Friends, ge pengar i sparbössor på stan och liknande saker. Det gick väl sådär ska jag erkänna... Lite pinsamt och borde väl göra ett nytt försök i år. För faktum är, att även som student har jag råd att stödja människor med mindre ekonomiska möjligheter än mig själv.
I år ska jag väl.... ähmm.... jag vet inte. Kanske försöka att tänka både på mig själv och på min omgivning, både den närmsta men även den långt bort. Tänka efter mer och ta tid till att reflektera över vad man egentligen gör med sitt liv. Oj, det lät tungt!

Ett vanligt löfte för många är väl att ta tag i träningen och börja röra på sig. Jo, tjena! Detta är väl lättare sagt än gjort, men man ska ju försöka och vara nöjd med sin insats!
Själv tränar jag på Form Friskvård på Storgatan, främst för att det ligger så nära mitt hem. Men kolla in flera gym innan Du bestämmer Dig och tänk över hur Du vill röra på Din kropp. Vill Du sporta, gymma, köra pump, aerobic, gymping eller klättra på en vägg?

Form Friskvård
SATS Sportsclub
Friskis & Svettis
TräningsKompaniet
Nautilus

Kårgymmet

/Elin
Och snart ska jag välkomna den nye bloggaren! Imorgon får jag träffa honom och jag är otroligt nyfiken!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback