A working class hero is something to be

Så var Halmstad lämnat... För den här gången? Eller för gott?
Jag vet inte... Har läst klart tre år, tagit min fil.kand... Om det blir ytterligare ett fjärde år står skrivet i stjärnorna.

Sommaren ska ägnas åt mitt gamla vanliga sommarvikariat på tidningen Travronden i Stockholm. Sen får vi se.

Det har varit ganska sentimentalt den sista tiden... Uppbrott...
Var nog inte bara mina ögon som var lite glansiga när jag sade hej då till Mats och Stina i söndags kväll...

Examensmiddagen på Lilla Helfvetet var succéartad, en riktigt lyckad kväll! Om man bortser från att den krockade med matchen Danmark-Sverige... Vi hann se första 20 minuterna hemma hos Ivar innan vi var tvungna att bege oss. 1-0 stod det då.  När vi hade hunnit gå ungefär 50 meter stod det 3-0.

Resten av matchen följdes vid bordet på Helfvetet, genom Patriks kortfattade andrahandsreferat då han hade en radiolur i örat via mobilen. Det rådde hyfsad förvirring i lokalen under slutminuterna kan jag säga...

Men då är då och nu är nu och nu är det Stockholm. Trav. Och Jon. Som inte bara är min vän, utan numera även min granne. Och för ytterligare några dagar, min sambo... Tjoho!

Nä, läggdags... Ska ju upp tidigt och jobba imorrn...

Glad Nationaldag! Heja Sverige!

Björn

Kommentarer
Postat av: Elin

Undrar för övrigt om Green Day verkligen är rätta bandet att döpa en låt till Working class hero.. Det är väl inte så mycket arbetarklass över dem?

2007-06-06 @ 11:57:37
Postat av: Björn

Green Day har inte skrivit någon sådan låt. Däremot har de gjort en cover på John Lennons låt "Working Class Hero".
För övrigt vet jag ingenting alls om vilken slags social klass medlemmarna i Green Day är uppväxta i. Min subjektivt, på väldigt lösa grunder, bildade uppfattning är att de kommer från lite White Trash-förhållanden, dvs någon slags form av arbetarklass. Men jag vet verkligen inte. De kanske är uppväxta på herrgårdar. Med butlers och tennisplaner.
Någon som vet?

2007-06-06 @ 13:33:23
Postat av: Björn igen

Nu har jag forskat lite. Och kommit fram till att min lilla hypotes visade sig stämma. Om man tar bandmedlemmarnas bakgrund i beaktning går det mycket väl att förstå varför de gör en cover på John Lennons "Working Class Hero".
Sångare/gitarrist Billie Joe Armstrong:
Morsan var servitris och farsan var Jazzmusiker/lastbilschaufför. Pappan dog dock när Billie var 10 år. När han var liten gick han tydligen och sjöng på sjukhus för att få dem att må bättre. Han hoppade av High School för att satsa på musiken. Där kallades han "Two Dollar Bill" - priset på de joints han sålde.
Basist Mike Dirnt
Adopterades bort som bebis, fick en "Native American"-mamma som var gift med en vit snubbe. Dessa skiljde sig dock när Mike var 7 år. Sen bodde han först med farsan, vilket inte funkade, så då blev det morsan, som också var lite halvskum, som sedermera skaffade en ny snubbe som Mike kom nära, men som dog när Mike var 17. Ja, Mike är uppväxt med struligt familjeliv och fattigdom. Flyttade hemifrån som 15-åring och bodde i sin bil.
Trummis Tré Cool
Föddes tydligen i Frankfurt. Farsan var helikopterpilot i Vietnam. Hoppade också av High School tidigt, men lyckades ändå plugga lite kurser på College senare.

2007-06-06 @ 14:11:53
Postat av: Elin

Och jag har tydligen fördomar..

2007-06-06 @ 19:39:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback