Allting flyter

Åh, Panta Reis avslutande föreställning på 700-årsjubileumet var spektakulärt! Jag gillar verkligen när man ser hur synkat allt är. Hur fackeltåg på andra sidan Nissan ger en extra kryddning till det skådespel som sker mitt framför mig. Hur effekter av flygplan och skepp ger en så mycket starkare upplevelse. Att det är 600 medverkande sätter sina spår. Me like!

Sällskapet undrade dock lite försynt efter de inledande minuterna: var det kultur Du sa att det va?
Åh, ja! Kultur, kultur, kultur!
Jag gillar kultur som man känner i huden, som ger rysningar, där man blir en del av kulturen. Precis så är det även på Svea Larson Art Space, en utomhuskonsthall vid Länsmuseet.
Me like again!
Man kan ta på konsten, uppleva den, känna, lyssna och medverka i den. Och bästa titeln på ett av verken är: "Där uppe där det lyser, där har vi släkt." Aaahh! Visst, en gammal ordvits, men ordvitsar går aldrig ur tiden. Art Space är öppet till 22 juli, och jag räknar stark med att göra ett besök, helst flera, innan dess.

På tal på besök: kungen och drottningen kommer på onsdag. Funderar starkt på att bojkotta. Är det sol blir det hellre besök i parken med filt och bästa boken.

Hade faktiskt varit trevligt med en tur i Paddan medan den fortfarande är i stan. Men 60 kronor för att åka på Nissan upp och ner går nog bort. Jag tar promenadstråket istället, så får man lite motion också.


Dagens plus & minus:
+ har lämnat in RET:en
- idag börjar sommarlovet, och molnen ligger som ett täcke mellan mig och solen

Ta fram sommarlovskänslan och njut från och med klockan 12.
/Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback