Kidnappad tvätt

Nu kan jag berätta vad som händer om man lägger i tvätt i de vänstra tvättmaskinerna istället för i de högra (om det är dessa man bokat): tvätten blir inlåst i maskinen och den går inte att få ut. Nej, jag kände mig verkligen inte dum när detta otroliga missöde inträffade. Och går det att boka om till de vänstra? Svar: nej.
I 50 minuter väntade jag i trapphuset, och jag säger bara: tur att man prenumererar på HallandsPosten så man har sysselsättning i väntan på en hjälpsam själ.

06,27: Och så kom hon, räddningen, från min korridor. Tanken var att han skulle boka de vänstra maskinerna för att jag på så sätt skulle komma åt min tvätt. Trodde jag..
- Hej! Kan Du boka en tvättid så jag kommer åt mina kläder som jag råkat lägga i fel maskin?
- Ähm.. nej, jag bor inte här och han som jag var hos tvättar aldrig här.
Vaddå snopen?!

06,54: Strosandes nedför trappen kom nästa försök till lösning av problemet. Självklart ville han hjälpa en kvinna i nöd och sprang upp och hämtade sin tvättnyckel.
Men pyttsann heller! De vänstra var bokade och min tvätt förblev fast.

Frågan man nu kan ställa sig är: vem hade bokat maskinerna? Varför kom inte den skyldige?

Turen kom till att klockan slog 07,00 och den bokade tiden klockan 06 blev fri för andra att boka. Räddningen visade vara en trevlig mörkhårig tjej från någon av övervåningarna. Hon kom från hissen och det kändes verkligen att denna tredje person måste vara den rätta, och hon hade till och med sin tvättnyckel i väskan.
Och hon hjälpte glatt till och lyckades boka de vänstra maskinerna.
Min tvätt gick att plocka ut!

Klippning står på programmet och sedan arbete.
Trevlig tisdag!
/Elin

Kommentarer
Postat av: Anna

Vad bor du i för mystiskt tvättkidnappande hus?

2007-06-20 @ 23:53:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback