Premiärtvättande

Förstår inte varför man väljer att boka tvättitv?ttden mellan 06,00 och 10,00. Men det har ju en annan lyckats med. Och faktum är att jag var duktig och faktiskt gick upp när larmet gick igång klockan 06,00 och strosade iväg de 10 metrarna till tvättstugan.

Det där med att tvätta har jag inga problem med, men det är alltid lite underligt när det ska premiärtvättas i en ny stuga. Här visade det sig att det fanns fyra maskiner, två på var sida om rummet. Hmm... undrar om jag får använda alla eller bara två? Inte värt att chansa, jag använde två. Hade i och för sig inte mer tvätt än att det räckte. (Note: när jag kom in i tvättstugan senare var de andra två igång också, så tydligen tog jag rätt beslut)

Sedan tog det alldeles för lång tid innan jag kom underfund med vilket program jag skulle köra (hur svårt kan det vara?). Men har ingen aning om hur man väljer bort förtvätt. Antar att det går att välja bort förtvätt då det står på bruksanvisningen: "här hälls tvättmedel om förtvätt är vald". Jaha, och om jag inte vill ha förtvätt? Så smutsiga blir ju inte kläderna så ofta...
Det visade sig i alla fall att 60 grader tar ungefär 1 ½ timme och vanlig 40-gradersprogram tar 40 minuter. Behöver man verkligen tvätta i högre temperatur än 40 grader? Blir tvätten renare? Nja.. jag är verkligen osäker på detta och om det inte är uppenbart när jag nästa gång kör handdukarna i 40 grader kommer jag hålla mig till detta. Det är ju faktiskt en fördel om maskinerna blir klara samtidigt (i-landsproblem...)


Dagens plus & minus:
+ misstanken om att solen ska värma idag är överhängande, kan det bli solning?
- skräcken inför årets sommarplåga på radion. Nyfikenheten är enorm (not!)

Uppdatering: har skrivit en fin och färgglad lapp om att möbler sökes på ytterdörren till mitt nya hus. Nu håller vi tummarna.

Over and out
/Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback