Cykelotur

Sen torsdag nu.

Vaknade upp och begav mig till Bolmens för att gotta mig i solen med Patte, Ivar och Jimmy. Avsaknad av folk och otillräcklig värme i luften gjorde dock vistelsen kort. Gick istället hem till Robban för att tjöta lite.

Vi bestämde oss för att gå och besöka en sargad kämpe. Mats. Stackars Mats. Ja, vi bestämde oss för att dra till sjukan.

Mats tappra försök att cykla hem från kåren under onsdagkvällen slutade innan det ens börjat. Det fick bli ambulans till akuten istället med ett kindben som var brutet på tre ställen. Stackas Mats var ganska groggy idag. Såg ut som en riktig slagskämpe!

Rosor till vakterna på Kåren som ska ha tagit hand om den massakrerade Mats på bästa sätt, och till Stina som hållit honom sällskap på sjukan så gott som hela dagen.

Som det ser ut får han kanske stanna kvar på sjukan till på lördag. I så fall får det bli en ny tur till sjukan imorgon.

Att cykla från kåren ÄR farligt. Det har jag själv fått erfara ett flertal gånger. Fast det räknas inte på samma sätt. När jag cyklar är det i princip alltid farligt. Men kanske är det extra farligt om man cyklar hem från kåren på isbana och försöker imponera på en tjej genom att sladda tufft med cykeln. Fast då får man nog skylla sig själv. Jag var ung och dum.

Snart är det helg, och helg är något jag verkligen gillar.

Nu ska det sovas så det står härliga till.

Cykla försiktigt!

Björn

Kommentarer
Postat av: jonne

stackars stackars Mats.

Och stackars stackars omvärlden.
Synd på ett sånt fagert ansikte.

2007-03-31 @ 02:57:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback