Det är bra att vara smart

Är mitt uppe i min första riktigt jobbiga vecka för terminen. Och enda, hoppas jag...

Har ju salstenta i arbetspsykologi på lördag och en saftig hemtenta på 16-20 sidor som ska göras till på fredag. Eftersom jag dag, tisdag, fortfarande inte kommit särskilt långt alls i mitt arbete med dessa projekt kände jag av ett litet uns av obehag i mitt sinne.

Efter att ha suttit två timmar och kollat lite på lördagstentan känns det dock ganska bra. Jag kan lämna VG-garanti redan nu. Från att ha haft ganska så noll koll i morse känner jag mig nu trygg och säker. Allt annat än VG på lördag är ett fiasko utan motstycke. Det är så himla skönt att vara så fruktansvärt begåvad.

Den feta hemtentan ska jag ta tag i ordentligt under onsdagen. Ett maratonpass i datasalen, sen ska den saken vara biff.

Eftersom min Christer kommer och hälsar på till helgen är tidpunkten så rätt den någonsin kan bli för... Det Stora Chipstestet! Nu ska det avgöras... På lördag samlas juryn...

Nu ska jag försvinna bort till Söndrums IP för en mysig grusträning.

Men vad är egentligen lämpligast? Kom jag att fundera på nu....
Att chipstestet sker i samband med det begynnande pilsnerdrickandet på lördag eller i samband med intagandet av iskall Coca Cola under söndagen? Troligtvis blir det ett flerdimensionellt test där alla sorter testas både som festchips och dagen efter-chips. Det är ju faktiskt det enda rätta...

Det ska bli spännande!

Hej! Och hå.

Björn

Kommentarer
Postat av: Leif

Klart du måste testa chipsen både när påsen är nyöppnad och även några dagar senare... det är viktigt!

2007-03-21 @ 19:48:12
Postat av: Björn

Ja, självklart. Eller... åtminstone EN dag efter.
Jag har liten eller ingen förståelse för sådana människor som tar mer än två dagar på sig att göra slut på en chipspåse. Jag blir misstänksam mot sådana personer.

2007-03-21 @ 21:21:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback