Det stora korvmysteriet

Phew...

Det är tuffa tider nu. Det vankas snart en smaskig arbetspsykologitenta och mitt i plugget inför denna ska jag försöka smälla ihop en rejäl hemtenta om Human Resource Management. Så är det lägenhetsvisningar hit och dit och jobb i Kalmar över helgen och det ena med det tredje... Tur jag är begåvad som få.

Jag var på Ica Maxi i förrgår, bland annat i syfte att inhandla pålägg. Jag hade bestämt mig för att det skulle bli något köttigt. Rökt kalkon var det heta förhandstipset.

När jag stod där framför den breda och mångsidiga köttpåläggsdisken kände jag mig plötsligt äventyrlig, men samtidigt starkt budgetbegränsad. Jag ville ha något billigt, jag ville ha något nytt (och plötsligt kändes det som en sen kårkväll).

Jag spanade främst på jämförelsepriserna och upptäckte snart en billig grupp pålägg. Böklunders pålägg. Där fann jag! Bierwurst hette varan. Det räcker ju egentligen här. Det är billigt. Det är kött. Köttet heter Bierwurst. Jag var såld.

Den här Bierwursten var dock ingen vanlig Bierwurst. Det var en mystisk Bierwurst. Något som fångade såväl min uppmärksamhet som nyfikenhet var motivet på etiketten. Minimajs. 4 st minimajsar i en hög. Jag tänkte "Är det månne minimajs i korven?". Jag läste innehållsförteckningen, men inget stod det om minimajs. Ytterst mystiskt.
Bierwurst

Vidare avslutades innehållsförteckningen med att Bierwursten kunde innehålla spår av pistaschmandel! Jag som är en sucker för pistasch i allmänhet och pistaschglass i synnerhet kände nu ett köpbegär som var fullständigt omöjligt att värja sig mot.

Jag köpte den spännande, mystiska Bierwursten. Den smakade helt ok. Men det var för lite pistaschmandel i - och på tok för lite minimajs.

Jag har försökt kontakta det tyska charkuteriet för att reda ut minimajsens berättigande som motivbild till Bierwursten. Hoppas de mailar tillbaka snart.

Hemköp (centrum) svarade förresten för en sällan skådad charmoffensiv i tisdags kväll. Två damer bemötte mig i kassan och den ena packade glatt alla mina varor i påsen. Jag kände mig som en viktig person.

Nu måste jag städa lägenheten lite. Lägenhetsvisning imorgon...

Hejsan svejsan!

Björn


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback