Franska fantasier och kuliga kunder

Hela denna underbara (ljug, ljug, ljug) tisdag har jag njutit (ljug, ljug, ljug) av att sitta och expediera mathandlandes kunder på Ica Maxi. Folk är inte kloka, men de är ganska roliga ibland.
En man var helt förbluffad över att jag lyckades dra igenom alla hans varor på nästintill bråkdelen av en sekund. Han hamnade nästan i chock då han inte behövde vänta in mig för att få betala, utan då jag snarare fick vänta in honom: vad snabb Du va! -Japp, jag tar det som en komplimang! Men hur kul är det egentligen att stå i kö i en mataffär? Önskar ibland att fler kassörskor hade lite energi och faktiskt öste på. I alla fall när det är kö.

För övrigt cirkulerar Marocko i mitt huvud nästan varje sekund av min vakna tid. Förmodligen även under min sovande också, för i natt hade jag tydligen snackat engelska. Underligt, då det är franska som är ett plus att kunna när man besöker detta nordafrikanska land (Marocko har varit fransk koloni, eller något i den stilen).

Detta leder mig uppenbart in på språket franska och för att vidareutveckla detta ämne ska jag tillkännage att jag faktiskt kan några fraser och har bestämt mig för att bättra på dessa. Har hittat en ypperlig kurs i ämnet på högskolan, en kurs där man inte ens behöver ha någon gymnasial utbildning innan. Det är någon slags grundkurs således och går på halvfart under hela nästa läsår. Hoppas verkligen att jag får en plats och att schemat inte krockar för mycket med min ordinarie utbildning.

Au revoir!
/Elin

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Jag hoppas du förstår att alla väntar sig ett långt utförligt resereportage på bloggen från Marocko! :-) Är landet uppkopplat?!

2007-03-07 @ 12:52:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback