Gurkburken går aldrig ur tiden

I can be urk!
Urk is my middle name.
Actually, urk is the middle part of my first name.


Natt mellan fredag och lördag.

Jag är rätt nöjd med den 20-sidiga hemtenta som lämnades in fredag morgon.

Sen har jag slagit personligt rekord i tentaplugg (arbetspsykologi) den här veckan. Tenta imorgon (idag) lördag ju.
# Aldrig förr har jag pluggat mindre till en tenta.
# Aldrig förr har jag varit mer säker på att få högsta betyg.

Jag har lagt ner mer energi på andra saker, som lördagens Stora Chipstest! Vi kommer att testa Sourcream & Onion samt Grillchips från Estella, Hemköp, Ica, Mr Party (Nettos lågprischips) och OLW. Juryn är erfaren och kryddas av den genuint passionerade Grillchipsexperten, Robert.

"Jag är helt säker på att pricka in vilka som är Icas, OLW:s och Estrellas" hävdade Robert idag och fastslog samtidigt att Estrella är den givna segraren i kategorin Bästa Grillchips. Det kommer ju att vara ett äkta blindtest, så vi får väl se om Robert går gången och inte bara pratar pratet.

Idag svor jag högre och mer kraftfullt än jag gjort på mången dag. Det kändes skönt i själen, men obehagligt längs låren.

Till frukost förtärde jag nämligen knäckebrödmackor med leverpastej och inlagd gurka. Efter att sedan ha befunnit mig på ärenden under några timmar kom jag hem till en lägenhet som på ett autentiskt sätt gestaltade hur det skulle vara att leva och bo i en burk inlagd gurka. Det luktade nämligen väldigt mycket inlagd gurka i mitt hem. Fränt och påträngande. Fast på ett obehagligt sätt.

Jag hade glömt burken på diskbänken utan att sätta på locket, troligtvis eftersom i princip all gurka var slut.

Som tur var vande jag mig vid odören efter ett tag, vilket innebar att jag kunde skjuta upp hanteringen av problemet. Jag ägnade mig istället åt andra grejer. När jag efter en timme skulle lämna lägenheten för att bege mig till gymmet-frisörskan-Maxi kom jag dock på mig i hallen. Det kunde vara smart att åtgärda gurkproblemet och öppna ett fönster innan jag gick hemifrån.

Jag begav mig till köket och öppnade ett fönster. Sedan hällde jag på ett spexigt sätt inlagd gurk-lag över hela mig och mitt köksgolv. Det var då jag yttrade en förlösande harang ord vilka med genitivform kopplades till varandra. Särskilt icke-glädjande var incidenten eftersom...
a) uthällningen av vätskan skedde ofrivilligt.
b) innan uthällningen av  vätskan skedde kände jag mig fräsch och stilig.

Nåväl. Nu är sommaren nästan här. Det är allt som räknas.

Det var det allt för nu.

Björn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback