Upplösningen: Chokladdevalvering & Bageriutredning

"Bloggande är ju förenat med subjektivitet, och inte sällan åsikter - vilket i all sin offentlighet skapar en sorts makt hos bloggaren. Jag gillar makt."

Med de orden inledde jag mitt allra första alster på den här studentbloggen.

Men att min makt skulle anta sådana här proportioner, det anade jag aldrig. Dagen efter att jag fastslagit att Center var en godare choklad än Plopp stegade jag in på Ica Maxi. Det första jag fick syn på var någon slags utförsäljning av Plopp. Maken till hastig chokladdevalvering har sällan skådats.

Fick samma dag brev från Axa. Det innehöll en varucheck värd 30 kr och en ursäktande skrivelse som genomsyrades av ånger, skam, oro, skuld och förtvivlan:

"Vi ser allvarligt på detta. Vår kvalitetsavdelning är informerad och de har utrett orsaken..."

"Vi vill tacka dig..."

"För att i någon mån kompensera dig bifogar vi en varucheck...."

"Vi hoppas att du, trots det som inträffat, har fortsatt förtroende..."

Jag är nyfiken på utredningen. Jag ser framför mig hur ledningen tilsätter en omfattande internutredning där jakten på syndabockar får tidigare vänner att beskylla och smutskasta varandra. Jag ser hur ett välmående och harmoniskt bageri sakta bryts ner av infekterade intriger och ett nersvärtat rykte.

Tänk vad en enda saknad GI-ruta kan ställa till med...

###

Henkes sista match på Old Trafford... Vilken saga. Mål i FA-cupen, PL och CL... Så himla skönt att det bara blev 1-0 också... Tycker personligen att det är fruktansvärt irriterande om jag själv gör 1-0 i en match och någon annan råkar utöka till 2-0 i slutminuterna. Det är coolt att vara ende målskytt.

###

Träningsmatch imorgon. Slutresultat: 1-0. Målskytt: Björn Ekmark.
Hoppas.

###

Ikväll blir det träning på kårgymmet, kycklingburritos till middag och sen filmkväll med pojkarna.

Ha en härlig helg!

Björn


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback