25

*PLINGPLINGPLINGPLINGPLINGPLINGPLINGPLINGPLING!*

Med hastigt uppspärrade ögon och en ytterst hastig adrenalinchock vaknade jag plötsligt panikartat med känslan av att jag befann mig:
a) I tredje världskriget
b) Mitt i den årliga konferensen för Svenska Förbundet för Cyklister med Tvångsmässiga Ringa i ringklockan-impulser (SFCTRR)
c) I ett lager där man förvarar äggklockor som har hakat upp sig

*PLINGPLINGPLINGPLINGPLINGPLINGPLINGPLINGPLING!*

Jag upptäckte att jag befann mig hemma. I min säng.

*PLINGPLINGPLINGPLINGPLINGPLINGPLINGPLINGPLING!*

Jag tänkte att jag borde klä på mig och öppna dörren. "Är det månne Mats som dragit med sig Peter för att gratulera mig på min födelsedag?", tänkte jag. Klockan var åtta, märkte jag i min desperata jakt på kläder. Byxorna var svåra att knäppa. Vid det här laget var nog halva huset vaket av det frenetiskt aggressiva plingandet på min dörr.

*PLINGPLINGPLINGPLINGPLINGPLINGPLINGPLINGPLINGPLINGPLINGPLINGPLING!*

Jag öppnade. Och där stod de. Sju skönsjungande skönheter med änglalika leenden och en tårta så fin att inte visst vad jag skulle ta mig till. Det var en stor marsipanbjörn på tårtan. Kolla bilden bara:
image150

In i mitt hem stampade Hanna Brun, Hanna Blond, Stina, Emmelie, Alexandra, Jonna och Rebecca. Jag blev väldigt väldigt väldigt glad, lycklig, lite rörd, ganska överraskad och väldigt glad. Så himla fint. Och så himla gott. Jättegod tårta hade de gjort! Och kolla marsipanbjörnen!

Jon har kommit hit från Stockholm och under dagen fortsätter fränder att dyka upp från hela landet. Ikväll blir det en männens afton hemma hos mig och imorgon väntar ett sjutusan till storkalas.

Tjoho! Vilka dygn det ska bli! Tjoho! Tjoho! Tjoho!

Publicerar förresten topp-tre grattisligan:

1. Jon (kl 00.01)
2. Mats (kl 00.10)

3. Christian (kl 00.12)

Grattis, Jon! Och tack!

Och tusen miljoners miljarders tack för det arla firandet, flickor.

Nu börjar festen. Och förfallet.

Gamla och visa hälsningar!

Björn


Kommentarer
Postat av: Jennie!

Grattis Björn! Hoppas festen ikväll blir lyckad!
Om en månad så fyller jag med 25! Precis på dagen faktiskt! Ha en toppen kväll o grattis!!!

2007-05-19 @ 15:29:33
Postat av: Raimond

Jag vill tacka Björn för det fantastiska gillet han hade ordnat åt sina vänner. Den var minnesvärd, eller ja, det man kommer ihåg ska jag inte glömma.

2007-05-21 @ 23:39:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback