Helgernas Helg

Alla negativa och ångestbesläktade emotioner som det - för mig - innebar att bli 25 till trots, har det varit en magisk helg. Det magnifika morgonfirandet med de sju skönsjungande skönheterna som kom med glädje och tårta var blott startskottet på en oförglömlig helg.

Under (födelse)dagen droppade mer och mindre långväga gäster in från landets olika hörn, vilket framåt skymningen genererade i ett sällsynt gemytligt samkväm. Och mina pojkvänner ville inte vara sämre än mina flickvänner gällande tårtbakande och kom bärande på detta fullständigt makalösa exemplar:
Bj?rnt?rta

En Björntårta! Man kan ägna timmar och åter timmar åt att studera och förundras över detaljrikedomen.

Lördagen ägnades åt tidig B-lagsmatch på Alevallen. Till min stora förtjusning hade en privat hejaklack letat sig ut för att beskåda matchen. Jag visste att de förväntade sig mycket av Vapnös reslige mittback - och såg därför till att spela ut mitt fulla register med glidtacklingar, mål och två gula kort. Min fanclub verkade synnerligen belåten efter matchen, vilket var en lättnad.

Kvällen skådade en födelsedagsskiva i U-lokalen, som blev fantastiskt lyckad, om jag får säga det själv. Jag ber att åter få tacka alla för tårtor och presenter, men mest av allt för er blotta närvaro. Tack för att ni kom.

Nu är verkligheten kommen åter, med plugg och allt vad det innebär. Måste dessutom planera inför min utflytt från lägenheten (grattis grannen!) och examensfesten och allt sånt. Men det löser sig. Det gör det alltid.

CL-final ikväll. Det ska bli fantastiskt intressant!

Cya.

Björn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback