Jag är mogen nog att prata...

Gå i pension? Äsch, det är väl inget jag ska pyssla med så jag behöver verkligen inte pensionsspara.. det gör ju folk som är vuxna och har riktiga jobb och inget annat att lägga pengarna på.
Eller?

Lät mig bli pålurad ett möte om pension på banken häromdagen. Tänkte att "lyssna kan man alltid göra". Och samla vuxenpoäng. Måååånga vuxenpoäng. ICA-kortet och tv-licensen ligger verkligen i lä här!
Carl-Johan (min bankman!) berättade för mig att 50-60% av min pension kommer från stat och arbetsgivare, resten måste jag spara ihop själv. Shit, blev helt stressad och kände att det kanske inte var så smart att äta lunch ute fyra dagar av fem denna vecka, måste ju tänkte på att kunna spara pengar till pensionen... ähm..

Efterlysning:
En sväng till Kåren blev det igår. Trevligt med utedansgolv!
Therese hemifrån var med, och hon lyckades till och med få lite kärlek under den klassiska tryckaren på slutet. Sedan har hon grämt sig över att hon inte frågade killen efter hans nummer och ältat detta hela dagen..
Så om Du är kille, heter Robert (och bor hos en kille som heter Tommy) och hånglade med blonda Therese igår: Du får gärna höra av Dig!

Dagens plus & minus:
+ lät mig övertalas att äta thaibuffé (livet ska vara härligt och Neely's har så god mat!)
- lät mig övertalas att äta thaibuffé (magen putar åt alla håll och jag har faktiskt mat hemma)


Dagens krämpa:  (Måste nog lägga till denna nya rubrik vissa dagar..)
Knölen på insidan av högerfoten. Den gör ont och mina nya blå skor klämmer just där. Inte bra. Har även lite ont i vristen tillhörande samma fot.


Nu ska jag plugga, men först kolla på Will & Grace.
Ta hand om er!
/Elin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback