En Geishas bloggoarer

I går eftermiddag samlades fyra flickor för att klä ut sig till Halloween-festen.

Klädprovning, falska toner till musik (min röst), ett intimt nära förhållande med spegeln, tillsammans med diskussioner om huruvida läppstift verkligen kan vara kyssäkta - eller rent av ölvänliga.


I det mörka duggregnet cyklade en exotisk flicka med nyinköpta bruna linser som skjutsade en katt som saknade svans, en häxa med grått rouge och en galen geisha med ätpinnar instuckna i sina svarta hårbollar.

Måste ha sett rätt roligt ut när vi kom rullande i mörkret, som en parodi på en läskig film när billjus träffade oss fast helt utan stråkmusik och bromsljud.


På festen fanns fler häxor, en ängel, en pumpa, en mumie, en lie man och en massa andra läskiga creatures. Några fick flipp och virade in sig i toalettpapper, några gick omvägar runt mig för jag var så läskig, men sådant får man ta när man är så djupt engagerad och artistiskt lagd som jag.


Det blev i allfall en mycket trevlig kväll och vem hade trott att jag skulle få se rosa pantern och teenage mutant ninja turtles?


I dag har jag förgyllt dagen med sovmorgon, pizza och läskeblask och jag måste erkänna att det kliar lite i lilltån, för på mitt soffbord ligger tre filmer som jag ska maratonna mig igenom nu.

Me in happy place.


Minifilosofi: Har man "chopsticks" i håret kan man fastna i häxors upptuperade burr, det gör ont.
/ Lena

   
      
 Behövs det sägas att jag är "The visious geisha"?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback