A new chipleader at the table

Det har varit en bra helg må jag säga.
Lördagen var en fin dag där kvällen gick i festens tecken. Jag anordnade en liten uppföljning av vårens stora samtalsämne; Det Stora Chipstestet. Det kan ni läsa om
här.
Den gången testade vi via blindtest fem chipsmärken i kategorierna S&O och Grill. Häpnadsväckande resultat den gången med ICA i topp på S&O, där Estrella underpresterade.

Nya resultat den här gången dock! Nya deltagare också, själv deltog jag inte officiellt i egenskap av arrangör. Hur som helst - juryn var ganska enig. Vi testade ICA:s, Hemköps, OLW:s och Estrellas Sourcream and Onion-chips. Blindtest där faktiskt Estrella den här gången tog en klar seger före Estrella, medan den tidigare dominanten Ica hamnade klart sist, som sämsta chips.
Jag kontrollsmakade själv och kan bara hålla med. Vad har hänt med Icas chips!? De smakade ju ingenting! I våras var de som bekant fullkomligt överlägsna. Men men...
1) Estrella
2) OLW
3) Hemköp
4) Ica


***

Söndag: Avfärd mot Göteborg och Ullevi. Och mer kan jag väl inte säga än att det var en fantastisk dag...
Jo, det kan jag så klart. Säga mer alltså. Det var blött som fan på Ullevi. Det berodde på det myckna regnandet. Men vad spelade det för roll när Pontus Wernblooms eldhjärta värmde hela vägen upp på de allra översta bänkraderna på Ullevi.

Det var underbart. Jag tänkte göra hela den här bloggen till en hyllningsblogg för Pontus Wernbloom, men det blir inte riktigt än. Måste samla mig först.

Jag och Krigge hade tagit in på hotell för att kunna deltaga i det nattliga guldfirandet på Avenyn. Och oj oj oj. Att komma hem till hotellet guldrusig, men samtidigt blöt som en havsbotten och kallare än Marcus Bergs avslut... Trött och frossigt skakigt stel. Att då klä av sig det blöta, krypa ner i en varm hotellsäng med en öl och slå på Canal+ för att se Liverpool-Arsenal samtidigt som man sakta tinar.... Det var: Skönt.
Extremt åh åh aaaaah, så skönt. Och så åt vi guldpytt

Senare, på Valand, blev jag till hejaklacksledare en stund och ledde folket i två psalmer. Den första var SM-guld, och den andra var Håkan Mild, med samma melodi som SM-guld. Det var roligt.

***

Idag var jag en sväng på Akademibokhandeln på Vasagatan i Göteborg. De hade en avdelning för SKÖN LITTERATUR. Och jag vet inte om jag blev mest arg eller mest ledsen. Mest både och tror jag.

***

Och vintertid... Kan det vara det mest idiotiska påhitt av alla påhitt i världshistorien? Ställa tillbaka klockan!?
Allvarligt, vem bryr sig om morgonsolen? Morgonen är ändå ett dystert helvete, det kan inte ens lite försynt sol åtgärda. Finns det någon, NÅGON, som inte hellre har extra ljus och sol på eftermiddagen? När barnen har slutat skolan och man kanske har jobbat klart för dagen... När betydligt fler är lediga åtminstone? Ställ fram klockan några timmar istället säger jag. Låt solen gå upp lagom till lunch, så kan vi ha solsken till - ja hur länge skiner solen om vintern? - sju på kvällen? Blir inte alla gladare då?
Åtminstone skulle jag bli gladare, och det är ju det som är det viktiga.

/Björn

Kommentarer
Postat av: Carlos Jansson

Varför skriver du aldrig om kärlek? Man är ju inte gjord av trä...

2007-10-30 @ 01:20:21
Postat av: Björn

Jag ska snart skriva ordentligt om Pontus Wernbloom. Jag lovar.

2007-10-30 @ 01:25:58
Postat av: svahn

Skriv då hellre om Håkan Mild, detta under av genuin humanism, vinnarskalle och klokhet. Den hyllningen ser jag fram emot!

2007-10-30 @ 01:55:28
Postat av: Björn

Klart Mild förtjänar en hyllning.
Min musikaliska hyllning till Håkan Mild finns att njuta av här:
http://www.myspace.com/alotofbeear

Där finns även en fin finlandssvensk särleksballad om Juha Wass som jag spelade in förra året. Väl värd en lyssning den med.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback