Rise & shine

Snart är det måndag igen och jag tänker att jag hade behövt några dagar till att bara flyta omkring på.

Fredagskvällen var bokad för tentafest och det blev en mycket trevlig sådan även om jag hade ångest för att jag klantade mig litegrann på tentan.


Kanske har detta att göra med att jag har svårt att ta instruktioner, eller att jag inte tycker om att göra saker som tar alldeles för lång tid. Som att läsa färdigt frågor som kan vara viktiga.


Men jag brukar tycka om och vill gärna tänka på mig själv så här: Lena, det är bara för att du är född i skyttens tecken.
Skyttar har mycket energi, vill ogärna vara på samma plats för länge, är frihetsälskare och hatar att lästa det finstilta... Det låter så bra.


Egentligen är det så här att jag har mycket energi när jag exempelvis dansar, men ogärna vid städning, jag gillar att tala om vad folk ska göra, men har svårt att ta instruktioner själv.

Jag gillar att resa till bruna lite avdankade romantiska städer även om min säng är rätt skön och jag gillar att läsa böcker men hatar att läsa det finstilta på kontrakt, på abonnemang... och kanske frågorna på en tenta - det är så vuxet och tråkigt.


Jag menar, det kan vara rätt svårt att få en person med damptendenser att sitta still, som vill vara på alla platser samtidigt, ge henne en massa papper med en massa finstilta frågor, ge henne instruktioner och verkligen tro att hon inte ska klanta till det.


Men som sagt annars är det rätt fint att vara skytt.

  

Jag hoppades att allt skulle vara ett vakuum efter tentan.

Det skulle vara ett rosa fluff av frihet. Det blev väl på ett ungefär så....

Eller mer att det rosa fluffet existerade i mitt huvud, medan livet utanför fortsatte i 180 och helt fluff-fritt.


På lördagen var det inflyttningsfest i Jönköping och jag satt där och hade trevligt, men jag var egentligen inte där. Mycket underlig känsla.

Vissa gånger kändes det som jag satt och läste på folks läppar för jag förstod inte vad de sa.
En liten strejk av kropp och hjärna?

Nåja, nya tag. Om två minuter är det måndag igen.

Vad härligt.


Rise & shine och vad mer för skit man brukar säga för att motivera folk:)


Minifilosofi: Läs det finstilta - det kan möjligtvis vara bra.

/Lena           





Kommentarer
Postat av: mia

Kom igen lena!va skulle vi annars göra..
rise & shine!Vi håller på dig ju!!!!
Fortsätt bara vara du.. liksom lite ditt uppdrag här i världen:)n yo doin it just fine! seen ya
tråkigt me tomhet och frånvaro av närvaro..när det finns så mycket inom oss människor, å mellan oss. Fyllighet och tillvaro:)Qram

2007-10-29 @ 21:49:40
Postat av: Lena

Söta Monamia vad skulle jag göra utan dig och dina fina komplimanger - Precis vad jag behöver en grå måndag...eller varför inte varje dag.
Kram tebaks

2007-10-29 @ 23:59:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback