Snygg, tydligen

Så var det en ny, sprudlade, strålande och spännande vecka. Och för typ 1417:e gången (i rad!) i mitt liv börjar veckan med en måndag. Hur länge ska den sviten hålla i sig?

Har varit i Göteborg och haft en trevlig helg i goda vänners lag.
Ett litet mysterium dock är det sms som skickades från min mobil någon gång under den sena lördagskvällen. Jag är tämligen säker på att jag själv inte är den som skickat iväg det. Men sms:et som skickades till en ansenlig mängd personer i min telefonbok löd:
"På en skala. Hur snygg är jag?"

Svaren?
10
10
Björn vem?
Sådär... Inte mer än typ en tredjedel
Åtta, på en skala från 1 till 10.
Skitful.
Blå
Det beror på vilken dag och vad det är för väder!
Hur långt är ett snöre?
Grymt snygg!
Du har ju inte fattat nånting... Jag älskar ju dig, jag skiter i att du är Lembits fru...
Du får ett sent svar. Åtta av tio och det är jävligt få som får så höga poäng.
Du är en 9:a på en 10-gradig skala, men när du sitter i datasalen med träningskläder på så är du en 10:a.


Jag har inte orkat förklara eller svara på några sms, men kan åtminstone konstatera att jag faktiskt är ganska snygg.

Bussen hem till Halmstad på söndagsaftonen var en bitter upplevelse. Jag gick på tidigt och gjorde allt i min makt för att slippa få någon bredvid mig. Lade grejer på sätet, lade upp benen och såg så sur, stor och otrevlig ut jag bara kunde.

Det fungerade så klart inte.

Bredvid mig satte sig en relativt finklädd, relativt överviktig, och väldigt spritosande man. Han var full. Jag skruvade extremt besvärat på mig, pluggade demonstrativt in hörlurarna i öronen och vände bort blicken. Sedan växlade jag mellan att sova och låtsassova.

Den tjocke fulle mannen hade med sig en icapåse med öl, vilka han med imponerande tempo och målmedvetenhet bälgade i sig. Det märktes att den tjocke fulle mannen hade druckit öl förr. Jag tappade räkningen över hur många öl han hann dricka under resan...

När vi närmade oss Halmstad försökte han få kontakt.
- Dricker du pilsner?

Jag fortsatte dock låtsassova. Min ipod hade dött sedan en stund tillbaka, men med hörlurarna kvar i öronen hade jag alibi för att inte höra. Då mannen blev utan respons på sin fråga, började han enligt Oscar, som satt precis bakom, att vifta med händer och fingrar framför mitt ansikte, i syfte att kontrollera mitt perceptuella sinne. Det aset! Jag märkte ingenting, men för det där inkräktandet på min integritet hade jag kunnat bli arg på riktigt.

Nåväl. Jag är åtminstone ganska snygg.

Jag har mycket att göra denna vecka. Massa plugg och en hel del annat. Men det ska faktiskt bli trevligt. Eller åtminstone försöker jag intala mig det.

Vi hörs.

/Björn

Kommentarer
Postat av: Anonym

jo visst e du snygg :)

2007-10-15 @ 21:50:25
Postat av: Anonym

aldrig sett dig, men om du ärsnygg får du gärna visa dig tycker ja!

2007-10-15 @ 23:02:41
Postat av: Björn

1: Tack.
2. Ja, detsamma...

2007-10-16 @ 00:49:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback