Tentaplugg - Jesus visste hur man gjorde

Vaknade klockan sex imorse.
Eller ja, vaknade efter bara fyra snoozningar vilket är för mig en bedrift.

Två och halv timme hade jag på mig att duscha, käka frukost och plugga det sista inför tentan. Jag hade också tid att packa min lilla snackspåse, checka så att det fanns blyertsstift i alla mina tre pennor, ladda med vatten och allt bums ner i den stora väskan.


Vad jag inte mindes då mellan belastningsskador och kontaktstress... som jag verkligen minns nu var att klockan ett i går natt när jag stängde igen ergonomiböckerna så lade jag plånboken med legitimation och kårleg i den lilla väskan.


Så jajamensan. Jag är puckad på riktigt. Lyckades glömma det enda man inte skulle glömma.

Varför kan jag inte vara en sådan människa som bara råkade ta en bläckpenna istället för en blyerts???


Så jajamensan, här tog vi ett spinningpass på en och 1,2 mil före tentan. Det sista jag hörde från registreringstanten var: Bli inte överkörd nu.

Rull rull. Tramp tramp. Och givetvis squink squinkade jag fram och mötte klasskamrater som hejade på mig med underlig min..

Den där lilla blonda, hon cyklar åt fel håll.


Så nu var det gjort, nu är det över. Både tentan och klanteriet.

Bara en tenta kvar då. Sitter just nu och undviker att plugga. Sneglar bort mot högen av stenciler som bara har en tendens att byta plats på bordet.


Längtar efter fredag. Längtar efter känslan av total avslappning.

Som den där snubben Jesus ni vet. "Och jag kastar alla bördorna bakom mig och jag ser dem inte mer och jag ser dem inte mer" Dumdidoo. Dumdidoo.

Inte en hjärncell ska vara aktiverad, de ska bara svaja runt i vakuum i mitt huvud och bara hålla tyst.


I total avslappning så ska jag bara tänka saker som:

I går när jag cyklade hem från träningen var det någon som spillt ut hundratals popcorn på gatan.
Oj vad roliga de var att cykla över.


Och om jag händelsevis orkar så kanske jag tillåter mig själv att tänka:

Coolt med popcornkrig.


Minifilosofi: Väskfetischism är inte att rekommendera vid packning

/Lena


Kommentarer
Postat av: Elin (ex-bloggaren kollar läget igen..)

Hehe... been there done that.
själv tänkte jag: men plånbok Elin, det behöver Du väl inte inte på tentan. Det kostar ju inget. höhö.. mm.. har aldrig cyklat så snabbt i hela mitt liv...
Hoppas det gick bra på tentan :-)

Postat av: Lena

Ja den var ju bra den med...he he. Knasigt det där hur man bara sorterar bort vissa saker. Mmm jag tror tentan gick bra. Får jag inte VG så är det för jag precis snubblar på målinjen...och det är ju en vanlig förteelse i andra sammanhang.
Ha det fint, blir så glad när någon läser och kommenterar. Då vet jag att en person iallfall har läst mitt trams.

2007-10-24 @ 18:46:19
Postat av: Elin (igen)

Jag håller tummarna för VG!
Förresten, man kanske ska fortsätta glömma viktiga grejer, det ger ju gratis motion.. kanske kan skippa det superdyra gymkortet och satsa på denna metod ist.. hmm.. vi kanske till och med att utarbeta en hel gå-ner-i-vikt-ideologi om detta, och sedan skriva en bok, bli snuskigt rika då den toppar alla listor och bara njuta.. hmm... nej, pengar är inte allt, men idén med att glömma grejer lurar folk till motion.
Trevlig helg!

2007-10-25 @ 17:58:33
Postat av: Lena

Jag har svårt att tro att det skulle funka även om det är en god ide..hihi. Men allvarligt hur går det med människor som cirklar runt runt med sina dyra bilar för att hitta den närmsta parkeringen till affären. Det är dom man ska komma åt...
Kan det vara så himla jobbigt att gå 250 extra meter.
Låt säga att normalmänniskan handlar två gånger i veckan. Om denne parkerar 250 meter längre bort så blir detta 1 km i veckan...vilket i sin tur innebär 5,2 mil gratis vardags motion om året. Värt att tänka på. He he fram med piskan.

2007-10-25 @ 18:36:36
Postat av: Elin

Åh, de latmaskarna är den värsta sorten!

2007-10-28 @ 16:52:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback