Badring ordineras

Fredag och det är nattsvammel som gäller.
Fredag och jag är i Jönköping, min sista jobbhelg, sen kan jag bli student på riktigt...eller ja, en student som inte extrajobbar i vart fall.

Så vidare framåt så kan jag också sova länge varje lördag, shoppa på lördagsförmiddagar, fika på lördagar, gå ut på lördagar, storhandla på lördagar, tvätta på lördagar, ta en långdusch på lördagar, träna på lördagar, vara i Halmstad på lördagar...I can go on forever!

Jag gillar helt enkelt tanken på lediga lördagar. Lördagar- me like!

Men nu är det fredag och det är dags att andas ut efter en "jag ska trycka in så mycket information det går på bara ett par dagar"-vecka och ladda för "våffla eller bägare" och "var det bra så?" tills i morgon.
 
Första duggan var idag och förutom att jag klockan 00.50 i går hittade det bortglömda pappret för tricepsmuskeln så gick det bra. Det var ju bara att sätta sig och traggla till halv två, för att sedan krascha sängen för att vakna innan REMsömnen kickade in och sen skriva dugga...och titta där, minsann var det triceps man skulle kunna. Jihoo sicken tur, inte allt bortkastat.

Tyvärr kan jag inte tänka på något annat än latin just nu och hur fascinerande kroppen är.
Men tja glass och chokladexpertis är ju inte heller illa om kunderna uppför sig bara:)

Sen är det bara hålla sig över ytan, samla luft och ge järnet för på nästa måndag är det dugga igen och jag minsann har svårt att hålla andan i detta tempo...skulle vara nice att hinna med filmmaraton eller skriva ett kapitel på min halvdöda roman eller ja, det kanske skulle vara nice att hinna ringa mamma.

Men det är väl bara att vifta med armarna och benen lite extra, sluta titta ut genom fönstret med den dumma koblicken, sluta ångeststäda också kanske man flyter?

Minifilosofi: Köp en badring till tentaperioden, hyperventilering är dåligt.
/Corpus Lenus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback