Cyklomania

Nu är det lite renare i min lägenhet, dammsugaren har varit framme och gjort sitt och jag har köpt galgar. Det ser nästan beboligt ut nu förutom farfars orangea snurrfåtölj som står och ser helt sorgligt ensam ut på vindsloftet.
Men den har fått sällskap av lite blommor som är det som ruinerar mig just nu. 
Hur kul är det inte att köpa växter som lyser gröna? Antagligen kommer de av-vika i form av självmord eller dråp...vi får väl se. Nu ser de, hur som haver väldigt vackra ut... och jag väntar på att augustilönen ska komma:)

I natt drömde jag om Radius och Ulna - vilka är de båda benen i underarmen (på latin). Helt otroligt, i drömmen så sa jag det om och om igen även om jag visste att jag kunde dem utantill, vred armen fram och tillbaka. Radius och Ulna...som ett mantra fast mer psykotiskt. Kändes mer som en mardröm, en sådan där feberdröm som bara börjar om hela tiden. Kan säga att jag inte vaknade utvilad och ögonen flappade på morgonlektionen.

Någon kanske kommer ihåg att min cykel självdog eller rasslade ihop på vägen till skolan i fredags och att jag låste fast den där den borde begravts - mellan undergången och högkolan. I går skulle jag glad i hågen hämta den....för det regnade ju faktiskt inte.
Ögonen höll på att trilla ur huvudet när jag insåg att där den hade stått var det tomt. 
Cykelkompisen var borta, finito, dead, gone, away, eller ja, stulen kanske man också kan säga.

Så var gör man, gråter en skvätt? Skriker en massa svärord? Förbannar sig själv? Det gjorde jag i allfall och
sen gick jag hem och kollade sparkontot. Ja, en cykel kanske får vänta till november någongång, när det ändå är dags att börja åka buss - För jag har ju lovat mig själv att våga gå till tandläkaren snart. 

Det var min cykel, min chokladcykel (fick den efter ett vad när jag slutade med choklad i 1 år) kanske mitt jävligaste år...utan choklad alltså.  Sorry sugar cykel-sweetie jag kanske inte var så snäll som jag borde varit, men jag älskade dig. På riktigt. Faktiskt. 

Minifilosofi: Växter är naturliga luftrenare - cykeltjuvar är det inte.
/Lena

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback