Förkylt Folk & Miserabel Musik

Tisdag.
Var i morse och bevittnade opponeringen på folkhälsans d-uppsatser. Det var ju dags för Mats att äntligen få gå upp med sin. Lite besviken blev jag dock. Det var en ganska händelsefattig, trött och försiktig tillställning. Jag hade förväntat mig mer.

Grattis Mats, hur som helst. Magister Svensson!

Läste på aftonbladet att det är superförkylningstider. Så klart det är. Jag har klarat mig hur bra som helst. Och tror mig fortsätta klara mig bra.
Mina egna knep:
1) Inte köpa lösgodis. De där vidriga öppna byttorna som sjuka småbarn och vanligt halväckligt folk går och petar i och håller på vill jag inte stoppa i munnen. Eh... Och inte godiset i dem heller...
2) Öl. Alkohol håller kroppens försvarsmekanismer alerta och alkoholen tar säkert död på en massa bakterier.
3) Kryddor. Chili, cayennepeppar, vitlök... Bring it on. Det är bannemej hälsokost. Stark mat håller oss friska.
4) Tegan & Sara. Jag har lyssnat väldigt mycket på dem sedan i somras. Minst varje dag nästan. Bra musik gör dig frisk.


I kväll skall det bli ljuvligt att läsa den allsvenska tabellen, med IFK Göteborg i topp! Guldet ska hem. Hem till Göteborg.

Och alltså... Vad är grejen? Var på Mårtensson i lördags - för jag vet inte vilken gång i ordningen... Hade verkligen jätteroligt. Men... Schlagergolvet. Vad är grejen med musiken? En obskyr och smaklös orgie i extrema crowdpleasers. Musik som andas Sverigedisco på Ibiza, öltältsstämning på skördetröskefestivalen i Hjo, "Svenneraggarhits vol. 56", eller.. ja...

Det är så fullständigt utan ambition. Särskilt som det är exakt, EXAKT, samma musik som rullar vecka efter vecka, ÅR efter ÅR... Efter ÅR! Vad gör snubben som ger sken att vara dj
Artister som kör playback är väl en sak... Men djar som bränner ihop en skiva och låter den rulla för 435:e helgen i sträck... Ja... Jag blir lika matt varje gång.

Ååååååh inatt inatt... Waaaaaaahhhh, living on a prayer.... Ja e fååååååångad av en stormvind....

Mårtenssons schlagergolv måste vara ett av landets mest fantasilösa.

Och stämningen på r&b-golvet är nästan alltid credstel och prettokall.
Trist, trist...

Och Club Moon har ju gjort sitt. Det kommer ju inget folk dit. Synd. Det är på alla sätt och vis en nattklubb som är överlägsen Mårtensson. Bortsett då från att det är så ödsligt där inne.

Detta var inte alls vad jag tänkte skriva om idag, men nu är jag trött.

Äh... När vi ändå är inne på spåret.

Jag utlyser en tävling!
Den första att kommentera detta inlägg bjuder jag på en drink i en bar. Det blir på dennes ansvar att påpeka detta om denne springer på mig någon gång på stan eller på kåren. Jag brukar kunna skådas lite överallt. Lycka till.

Heeeeeeeeeeey, heeeeey baby.... I wanna knoooooooooow if you'll be my girl....

/Björn

Kommentarer
Postat av: Guldet ska stanna i Borås!

Tack för den ölen! Kan ta den efter 28 oktober då jag firar SM-guld med mitt kära IFE.
Gulsvarta hälsningar / Guling IVP'06...

2007-09-25 @ 16:42:33
Postat av: Björn

Jag vettefan alltså... Läser man det finstilta tror jag att elfsborgare inte har rätt att deltaga i denna ärofyllda tävling. Eller... Så här: Vinner Elfsborg bjuder jag på 2 st. Annars får du noll, nada ingenting.
Detta innebär att tävlingen fortfarande är öppen. Nästa kommentar (av icke-elfsborgare) vinner en öl.

2007-09-25 @ 17:08:25
Postat av: Lollooo

Gott med öl!=)
å helt rätt, GULDET SKA HEM TILL GÖTET!!
Shises vilken guldfest det hade varit! hela avenyn hade varit knökfull,så gött:D

2007-09-25 @ 17:24:09
Postat av: Björn

Och vem är du?

2007-09-25 @ 17:26:25
Postat av: Janne

Blåvitt upp i topp! Förbannat skön känsla efter segern!

2007-09-25 @ 23:41:13
Postat av: Lollooo

hej igen. vad vill du mer veta? louise heter jag=)

2007-09-27 @ 12:56:23
Postat av: Björn

Well Louise... Det var väl allt. Grattis till ölen. Hittar du mig ute någon gång är det bara att hämta vinsten.

2007-09-27 @ 13:11:11
Postat av: Karin

ahh äntligen någon som håller med mig om mårtenssons smaklösa musik! :)

2007-09-29 @ 15:39:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback