Kändiskalabalik på Kåren

Hmm.... Jag är lite konfunderad över kvällen som kommer. Denna kårpubsafton. Jag menar... att döma av förstanyheten på Högskolans Hemsida idag kan det komma att bli en galen kväll på kåren.

Inte för att jag är ovan vid stora kvantiteter uppmärksamhet och uppståndelse runtomkring mig varje gång jag äntrar kårpuben. Men nu... När jag stegar in där som megakändis. Som skolans omslagspojke. Som en stjärna... Det kommer bli kaos.
Detta överträffar med råge när Henrik Larsson gjorde comeback i landslaget.

Min mycket nära vän Jimmy har dock lovat att hjälpa till som bodyguard om alla fans och hysteriska småflickor blir för närgångna under kvällen.

Eller.... Vem försöker jag lura? För närgången!? Det finns inte. Men Jimmy kan säkert vara till nytta att hämta öl i baren, mota bort störiga killar och liknande. Jag dyker nog upp i min blogg-limousine runt 01:50 skulle jag tro.

Annars då?
Jorå... Skolan är i gång. Och det är väl inte mycket mer med det.

Vad det däremot är mycket med är min nyfikenhet på Mickedala Pizzeria. Det dök upp en meny i mitt postfack. De lovar fri hemkörning, och även om det till viss del kompenseras genom lite smådyra pizzor tyckar jag menyn ser intressant och spännande ut. Jag tror jag skall testa Mickedala i helgen.
Eller... Tror och tror.... Jag kommer att testa Mickedala i helgen.

En sak är så urbota dum med Mickedalas meny, bara. Det är deras förkärlek till att vilja bestämma vilken sås det ska vara på pizzorna. Mickedala vill ha bearnaisesås på väldigt många av sina pizzor.

Inget fel på bearnaisesås, för all del.

Jag anser dock att all typ av såsbestämmande i menyer är ett otyg.
Låt det bara stå "valfri sås", så får kunden själv bestämma vilken sås han vill ska pryda pizzan.
Ja, om kunden är amatör vill säga. Ett pizzaproffs beställer givetvis såsen i burk, för att undvika en såsgalen pizzabagare som dränker pizzan i sås.

Nog om såser och pizza.

Nu ska Högskolans (ja, en av de två) bloggstjärna diska.

Ses i afton

/Björn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback