Lätt fånget, lätt förgånget

Så var det fredag, och ännu en ganska skönt improduktiv vecka är till ända. Satt i sista minuten igår kväll och kämpade ihop 5 sidor text, bland annat om ungdomsidrotten i Polen. Fick även sitta en timme innan gruppmötet i morse.

Jag läser en internationell kurs om typ ungdomsidrott, så förutom min vän ****-Ivar är det enbart utbytesstudenter som läser kursen. Hela 9 st är vi. Och 3 st i min grupp då. Jag och två portugiser, João och Daniela.

João visade sig ha en hel del kvar att skriva och Daniela hade typ allt sitt kvar att skriva. Tur att jag är en barmhärtig, förstående, stöttande, hjälpsam och positiv gruppledare/studiekamrat. Men blir det inte bättring till nästa gång... Ja, då blir det andra bullar.

Fredag nu, ja. Blir nog en ganska lugn afton. Match imorgon ju, först med Vapnö, sen EM-kval. Jag är ruggigt taggad. Inför bägge tillställningarna.

Och i onsdags, ja... Jag gick aldrig in på kåren. Jag kom dit, glad och nöjd. hade nyss gått 400 kr plus på pokern hos Christian och hade laddat byxorna med 600 kr. Det var upplagt för ett mastigt barhäng. När jag kom fram upptäckte jag dock att alla pengar glidit ur fickorna på något sätt - på den 300 meter långa promenaden mellan Fartyget och Kåren.
Så jag gick tillbaka och letade efter mina nyvunna rikedomar, men de syntes inte till.
Då blev jag sur och gick hem.

Så du/ni som hade riktigt skitkul gratis på kåren i onsdags; Ni får gärna bjuda igen nån dag.

Helg nu

/Björn

Kommentarer
Postat av: Elak

Nu är du allt lite fördomfull Björn.
Ditt uttalande gör gällande att det måste varit studenter som hittade dina pengar eftersom de är de enda som är tillåtna på kåren, men det finns faktiskt fler människor som passerar mellan Fartyget och vägen bort mot Kåren även om de inte är många.

2007-09-07 @ 20:16:15
Postat av: josse

jag tror det var studenter!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback