Med tomhet i blick

Det har varit en omväxlande dag.

Natten präglades av tvära, hastiga och omtumlande kast mellan glädje och galej, frustration och förtvivlan, samt slutgiltig, fast ändå blott temporär, lättnad.

Min stimulerande oförmåga att tacka nej när det ställs till med kalas, eller ens ett stilla samkväm, innebar att ett par timmars kvällsstudier sköts fram till morgonkvisten. Därför var det med ett piggt och förväntansfullt leende jag vaknade av alarmet tidigt vid sjutiden i morse.

Jag fick hur som haver gjort allt som skulle göras till seminariet.
Det var ett väldigt intressant seminarie.

Jag fascinerades väldigt av hur mycket man kan betrakta en talande (malande) människa. Utstråla förkovringsiver och intresse. Ge sken av hur man verkligen begrundar det sagda, hur man spänt ser fram emot vad som ska sägas härnäst.
Följa munnens rörelser. Höra rösten, ljuden.
Allt detta utan ett enda ord är i närheten av att ens uppfattas som ord. Det är bara en ljudkuliss. Dovt i skymundan. Tankarna är inte på annat håll. De är inte alls.

Jag kände mig lite som Homer Simpson.

Men kursen är ganska intressant ändå, tycker jag.

Jag har lite ångest för att jag är så usel på att ta tag i saker. Få tummen ur. Göra något.
Jag måste gå till internationella avdelningen på skolan snart. Jag vill ju ansöka om att läsa vårterminen i något annat land. Men då krävs det ju att man tar sig tid och går dit. På måndag! Kanske.

Förresten. Jag, Mats och Jimmy testade av Mickedala Pizzeria härom veckan. Och vi var alla rörande överens om att det var den sämsta pizzabeställningen vi varit med om i Halmstad. Och det vill inte säga lite. Det är en erfaren och rutinerad trio.

Men i afton knackade Robban på mitt fönster och meddelade att Medya är tillbaka i samma form som 2004! Det låter oerhört spännande! Har Medya hämtat sig från sin av hybris orsakade långa svacka? Jag skall inspektera till helgen...

För nya läsare, eller nya studenter, eller folk som bara älskar pizza, vill jag passa på att tipsa om en länk:
Guide till Halmstads pizzerior

Och helt out of nowehere: Helg!

/Björn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback