Stålhätte-jag i mobillandet

Nu har hösten kickat in. Somnade av ösregn. Vaknade av ösregn. Åt frukost under ösregn.
Det betyder också att jag har sjukt svårt att komma upp på mogonen. Somnar sent för min kropp tror att det fortfarande är sommar (för man stod ju inuti ett köpcenter utan fönster hela sommaren, visserligen var det rätt fult väder ute ändå....men ändå, måste ju få klaga lite)

Det betyder också att i stället för att snooza en gång varje morgon så snoozar jag så många gånger att min mobil självdör, vägrar alltså att väcka mig.  Vilket leder till att jag är sen till allt mellan grupparbeten och lektioner. Så nu är det dags att köpa en ny mobiltelefon.

Kan behövas då man har en ovalformad kladdvit ful 100kronors mobil från Australien där alla knappar sitter helt tvärtom(No offense Johan-tack för telefonen), för att inte tala om att jag bara kan messa manuellt, här finns inga lyxiga knappar som summerar ord åt mig, nejdå!
Inte heller kan jag messa samma meddelande till flera människor. Nix allt ska ta så lång tid som möjligt för att jag ska få mobilerage. Så alla ni som får sådana här fina små söta medelande om middagar här och fester där, kan ju tänka att det ligger mycket tummetryck bakom detta.

Så nu är den beställd efter många svängningar på alla sidor som kan tänkas surfas....en blå fin mobil, så därja. Bättre sent än aldrig.
Men jag tror att det alltid har varit så. Att jag minsann får tacka min kära moder för det och då menar jag att jag är sist med att skaffa allt.

Det började med att jag skaffade mina första Dr Martens-skor, skulle ha dem den där sommaren det var stekhett, helst med kort kjol och magtröja till. Wohooo det var jag och några punkare. Men jag tackar väl min mor för min målinriktning för det tog sin lilla tid att spara ihop till dessa skor. 1100 kostade de och när jag väl hade sparat ihop till dem så var de nästan omoderna.

Och jag är nog fortfarande sån, att det tar tid att vänja sig, måste tänka, måste känna, vill spara, vill betala kontant, och då ska det kännas i hela kroppen att den där saken är min.
Jag vill att saker ska kännas som jag.

Så nu blev det en kallsongblå mobil, som gör mig glad. Och utan att säga för mycket så behövde jag skor med stålhätta när jag var 16, inte för att sparka med utan för att de behövdes för att komplentera mig som i jag. Jag vet att ni fattar vad jag menar.
Också får man ta att alla ens vänner vill att man ska gå med i facebook och tycker att jag är knäpp när jag säger att: Det gör jag när det blir omodernt.

Minifilosofi: Våga vägra vara som alla andra, det är roligare än man tror.
/Lena 

Kommentarer
Postat av: Jon

Tjena Lena!
Får jag be dig om en tjänst?
Jag har en fråga som jag tror få människor kan besvara så bra som du. Mycket beroende på ett rykte som florerar gällande dina stora kunskaper om diverse svenska städer.
Just denna fråga rör Jönköping.
Är det långt att ta sig från busstationen (swebusexpress) till tågstationen?
Eller är det så fiffigt att de ligger grannar?
Det hade vart kul att veta tycker jag.
tackar!

2007-09-19 @ 17:00:16
Postat av: jag igen

har inte heller facebook...

2007-09-19 @ 17:01:41
Postat av: Lena

Japp minsann. Undrar vad det är mer som florerar angående mig. Nåja.
Det är så fiffigt att busstationen ligger vägg i vägg med tågstationen, rätt smart, men också rätt korkat då den blockerar hela stadens vätterutsikt.
Detta försökte stadens makthavare (De som bestämmer hur de ska sabba Vättern ännu mer) lösa med glasfönster... men det enda som man ser då, är A-lagarna på andra sidan järnvägen.
Tack för mig
Le

2007-09-20 @ 14:49:52
Postat av: Lena

Det ringde en kompis igår som jag pratat med en gång sen jag lämnade Malmö i Juni...jag ska ner nu i helgen och träffa denna söta vän. Men vad är det första hon säger?
Jo minsann.
Kan inte du också skaffa facebook?
Nej. Nu tänker jag vägra ytterligare:) Bara för sakens skull.
Ibland är det bara schysst att känna att iden är ens egen, som att jag själv kom på det. Mycket bra för självkänslan. Faktiskt.
Så om några månader eller senare så kommer jag helt spontant utbrista.
Men facebook, fasen vad coolt, det vill jag vara med i....ha ha å då tycker alla man e korkad.
Jihoo
/Le

2007-09-20 @ 14:55:15
Postat av: Lena

Ja, det är så sant så sant. Busstationen ligger vägg i vägg med tågstationen, det är bara att rull rull eller släp släpa väskan över golvet så är man där.
Det är en jättesmart byggnad om man bortser från att den täcker stadens utsikt över Vättern. Men detta försökte stadens makthavare lösa med stoooora glasfönster. Men detta ledde bara till att det enda man kan fokusera på då är A-lagarna på andra sidan järnvägen.
Och jag ska fortsätta vägra facebook. Rätt kul faktiskt.
Lena

2007-09-20 @ 15:46:07
Postat av: Lena

Vad kul att mitt första inlägg inte syntes...så jag skrev om det och nu syns det igen....dubbelsvar liksom.
Lena

2007-09-20 @ 15:47:23
Postat av: Jon

Dubbla inlägg, bra för de trögfattade...tackar.
Bra info måste jag säg, tack Lena. Jag ska hälsa Berra, Leffe och Kenta och de andra A-lagarna att akta sig för järnvägsspåren.
Förresten tycker jag vi kan starta ett eget community här på bloggen, HÄR, bland kommentarerna. Som substitut för det där facebook...
Vi är ju på god väg.
Får jag vara din kompis då?

2007-09-20 @ 16:11:53
Postat av: Jon

Dubbla inlägg, bra för de trögfattade...tackar.
Bra info måste jag säg, tack Lena. Jag ska hälsa Berra, Leffe och Kenta och de andra A-lagarna att akta sig för järnvägsspåren.
Förresten tycker jag vi kan starta ett eget community här på bloggen, HÄR, bland kommentarerna. Som substitut för det där facebook...
Vi är ju på god väg.
Får jag vara din kompis då?

2007-09-20 @ 16:12:51
Postat av: Lena

Lugnt, kompisar it is!
Har spenderat en fredag där mina söta vänner nämnde facebook i varannan mening. Den ena har redan gått med i AF- Anonymous facebook (för beroende facebookanvändare). Helt galet.
Ha det gott.
Lena

2007-09-22 @ 23:43:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback