Sen hemmakväll

I måndags tejpade jag ihop massor av paketeringsluftbubblor, tillsammans med plastfilm, till en soffkudde. Det var ganska dött på jobbet just då och jag kom på att en volikudde var precis vad jag behövde här hemma. Eftersom jag har prioriterat bort att ha soffa, till förmån för en stooor säng, har jag problemet att jag inte riktigt kan kolla på tv med folk hemma. Ligger man i sängen får man ont i ryggen/nacken och mer än en får inte plats i min vilostol. Sängkuddarna är väl inte något man vill använda framför TV:n. Dessutom är de för hårda.

Eftersom jag inte fick hem kudden förrän igår passar det sig att jag berättar om den först nu. I hembelysningen ser den ut som såhär:



Igår kväll satte jag mig ned för att sy någon skags överdrag. Ett par arbetsbyxor, som fick en reva för ett tag sedan, fick bli till shorts och byxbenen (under knäna) ska bli till kuddöverdrag. Efter att ha sytt ihop revan gav jag upp syendet. Det blev allt för drygt att göra ett överdrag för hand. Nästa steg blev att efterlysa en symaskin i min messenger-underrubrik...

Idag började jag dagen med att tvätta samt att kolla på OS mellan tvättarna. Jag har annars bara hunnnit med att handla en gurka + mjölk, vikt lite tvätt, diskat disk och rensat upp lite i lyan. Hemstekta hamburgare blev till middag och för någon timma sedan åt jag pannkakskvällsmat.

Det är nu dags att bädda nytt i sängen och vika undan alla kläder från i morse.

Ha det bäst!


Med vänlig hälsning,

Tapio

P.s. På måndag har jag en vecka kvar tills min hemtenta delas ut. Jag hoppas jag har varit smart nog att ta mig igenom alla böckerna tills dess.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback