Att sms:a i sömnen borde vara förbjudet!

Klockan var 07:30. Jag låg och sov. Jag drömde att jag hade sms:at min flickvän. Plötsligt pep min mobil till. Det stod något i stil med,  "Skulle inte du ha bloggat igår?". Min Första tanke var att jag hade sms:at tjejen på riktigt. Andra tanken var, "Varför är hon vaken vid den här tiden? Vi la ju oss efter 2:00 båda två". Jag svarade tillbaka att jag bloggar tidigt idag istället och avslutade med "Kyss".

Vid det här laget hade jag börjat vakna till. Jag gick in på mobilens inkorg för att radera leveransrapporten...och såg att "Lena Blogg" hade sms:at! NU började bitarna falla på plats! Den biten som fortfarande inte var där jag ville var frågan om "Vem sms:ade jag egentligen och tryckte jag in ett nummer eller valde jag 'svara' i menyn bara?".

Lena fick ett sms till för säkerhets skull, där jag sa att jag trodde det var min tjej som sms:ade och jag lade till lite info om hur vi kunde lösa bloggandet. Det jag då kom på var att om hon inte fick det första meddelandet var det andra lika flummigt eftersom flickvänsinlägget var ovidkommande. Om då Johanna hade fått det kunde hon ju tro att jag hade fått ett städ i huvudet; alternativt att jag kysser andra tjejer.

Jag skickade sedan till Johanna att jag hade skickat fel. Detta stämde ju OM hon fick ett sms förut. Hade hon inte fått ett var det inte lika farligt. Hon skulle bara ha undrat vad jag pratade om. Jag kom däremot på att om hon fick det första och jag tog tillbaka det i  det andra så var vi tillbaka på rutan där hon kunde tro att jag kysser andra (i varje fall elektrioniskt).

Johanna fick då ett samtal från mig, istället för ytterligare ett sms, och Lena och jag skickade några "mess" utöver de tidigare. Nu verkar härvan vara löst och dessutom har den initiala frågan fått sig ett svar. Jag skulle ha bloggat igår. Istället bloggar jag nu, ikväll och på fredag. Lenas inlägg kan ni vänta er på onsdag och torsdag :)

Tänk vad lite sovmorgon och dagens högteknologiska samhälle kan spela en för spratt!

Ha det bäst!

Med post-förvirrade hälsningar,

Tapio


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback